سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح شناسایی مخلان نظم و امنیت عمومی از ابتدای تابستان در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: طرح شناسایی مخلان نظم و امنیت عمومی از ابتدای تیرماه آغاز و بدون اغماض با این افراد برخورد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اجرای طرح شناسایی و برخورد با مخلان امنیت و آسایش عمومی، ارازل و اوباش و افراد شرور، با مشارکت دادستانی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در دستور کار قرار دارد و از ابتدای تابستان با قوت اجرایی می‌شود.

قاسمی افزود: با آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت، شاهد افزایش نزاع و درگیری درجامعه به ویژه در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها هستیم که غالباً نیز جوانان و نوجوانان هستند به همین منظور ضروری است، خانواده‌ها درباره رفتار، رفت و آمد و نحوه ارتباط گیری فرزندان خود و حضور آنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کنترل و نظارت دقیق را داشته باشند تا خدایی ناکرده تحت هیجانات و اقتضای دوران سنی قرار نگیرند و دست به اقداماتی نزنند که امنیت و آسایش جامعه را خدشه دار کنند قطعاً اگر چنین جرائمی حادث شود، انتظار چشم پوشی از دستگاه قضایی نداشته باشند.

قاسمی افزود: دستگاه قضایی برای برخورد با اخلال گران در نظم، امنیت و آسایش عمومی، با هیچ فردی تعارف ندارد و بر اساس قانون، برخورد‌های سلبی و بازدارنده برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد تا موجب عبرت آموزی برای افرادی شود که در این مسیر قرار گرفته اند.

او اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای در استان تشکیل شده و این افراد در رصد کامل دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی قرار دارند و چنانچه بخواهند اقدامات گذشته خود را تکرار کنند، در کمترین زمان شناسایی و دستگیر خواهند شد و قطعاً به دلیل تکرار جرم و بر اساس قانون، اشد مجازات برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام قضایی استان اذعان داشت: متاسفانه در ماه‌های اخیر، چندین فقره درگیری و نزاع دسته جمعی در سطح استان به وقوع پیوسته و بعضاً منجر به قتل نیز شده است، که البته با رصد کامل و هوشیاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی، مسببین و عاملان این درگیری‌ها در کمترین زمان شناسایی و دستگیر شده اند و ان شاءالله بزودی به سزای عمل خود خواهند رسید.

قاسمی به شهروندان توصیه کرد چنانچه به دلیل خصومت شخصی با افراد و یا دلایل دیگر، مورد تهدید جدی افراد شرور قرار گرفته اند، سریعاً موارد را به نیروی انتظامی و یا دستگاه قضایی اعلام کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.