سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری بیش از یک صد میلیارد تومان طرح کشاورزی در لرستان

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: همزمان با هفته این نهاد از ۲۱ تا ۲۷ خرداد، ۱۰۲ میلیارد تومان طرح در استان بهره‌برداری و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: همزمان با هفته این نهاد از ۲۱ تا ۲۷ خرداد، ۱۰۲ میلیارد تومان طرح در استان بهره‌برداری و افتتاح شد.

عبدالرضا بازدار  افزود: در این راستا ۷۱ طرح عمرانی و زیرساختی جهادکشاورزی لرستان با بهره مندی سه هزار و ۳۲۷ خانوار تکمیل و بهره برداری شد.

او ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه آب و خاک، دام و طیور، آبزیان، باغبانی، صنایع تبدیلی و غذایی، منابع طبیعی و امور عشایر بود که با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان ۴۸۴ فرصت شغلی ایجاد کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: در آخرین روز از هفته جهادکشاورزی، اولین زنجیره ارزش محصول زعفران لرستان رونمایی شد که با توجه به ظرفیت بالای استان در این زمینه انتظار می‌رود سال‌های آینده ارزش افزوده خوبی از این محصول عاید مردم شود.

بازدار گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار گیاه دارویی در استان وجود دارد که ۹ محصول آن از جمله زعفران دارای کیفیت بسیار عالی بوده که سطح زیرکشت آن ۳۸۰ هکتار با برداشت یکهزار و ۱۰۰ کیلوگرم است.

بیش از ۱۳۰ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند و سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی در استان تولید می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.