سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت پاسگاه محیط بانی شهرستان تفتان وارد فاز اجرایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ساخت پایگاه محیط بانی شهرستان تفتان با عنایت به پیگیری‌های انجام شده وارد فاز اجرایی شد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: ساخت پاسگاه محیط بانی محیط زیست در نزدیکی قله سرافزار تفتان و مناطق و طبیعت حوزه شهرستان خاش یکی از نیاز‌های مهم محیط زیست استان در این منطقه است.

او  افزود: در ۶ سال گذشته محدوده زمین پاسگاه مشخص شده و تنها پی ریزی انجام شده بود که امیدواریم این مطالبه مردمی و زیست محیطی را بتوانیم در حداقل بازه زمانی به پایان برسانیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه برنامه‌ها و تکمیل و ساخت ادارات جدید و پاسگاه‌های محیط بانی سراسر استان مانند پاسگاه زرآباد، پاسگاه تنگ، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلگان، بزمان و تفتان این اداره کل جذب اعتبارات مورد نیاز را در دستور کار قرار داده است.

او  همچنین بیان کرد: سمینار‌های سه روزه با مشارکت ادارات حفاظت محیط زیست و مراکز علمی کشور با هدف برنامه پایش محیط زیستی در چارچوب استاندار‌های علمی بروز برگزار شد.

پورمردان ادامه داد: این نشست‌ها بصورت ویدئو کنفرانس با حضور ادارات حفاظت محیط زیست استان‌ها و معاونان پژوهشی دانشگا‌ها و مراکز علمی کشور در زمینه تقویت و ساماندهی پایش محیط زیست در حوزه‌های محیط زیست دریایی، زیستگاه‌ها و محیط طبیعی و موضوع آلاینده‌ها و محیط زیست انسانی انجام شد.

او اظهار داشت: همچنین بر محور‌هایی مانند تقویت هم افزایی، تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر برای فعالیت‌های مشترک با استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی و فنآوری نیز بحث و تاکید شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: از جمله مباحث محوری طرح شده می‌توان به تبیین برنامه پایش محیط زیست انسانی از قبیل هوا، انرژی و گرد و غبار، آب و خاک و مدیریت پسماند اشاره کرد.

او افزود: از دیگر موضوعات مطروح شده با مراکز علمی و دانشگاهی کشور می‌توان به تبیین برنامه پایش محیط زیست دریایی و تالاب‌ها و تبیین برنامه پایش محیط زیست طبیعی اشاره کرد.

پورمردان خاطرنشان کرد: چارچوب برنامه‌های ارائه شده شامل معرفی اجمالی حوزه فعالیت، بیان اهم چالش‌های پایش محیط زیستی، خط مشی‌های سازمانی، برنامه‌ها و اولویت‌هایی با رویکرد تقویت و ساماندهی نظام پایش زیست محیطی با استفاده از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها، پارک‌های علم وفن آوری بود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.