سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرید

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : مردم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و حتما در بیرون از منزل و مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محبت جمالی نیا فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : اعمال محدودیت‌ها و تصمیم گیری‌های لازم برای مقابله با سرایت ویروس کرونا در شهرستان از سوی ستاد کرونا انجام شده و تنها راه مقابله با این بیماری رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و شستن دست‌ها است.

او گفت : برای قطع زنجیره انتقال کرونا مردم باید در منازل خود بمانند و از تردد‌های غیرضرور در مکان‌های عمومی سطح شهر پرهیز کنند در غیر این صورت شاهد افزایش شمار مبتلایان خواهیم بود و با مشکل مواجه می‌شویم.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: برگزاری هرگونه آیین‌های تجمعی شامل عزاداری و عروسی و مجالسی که با اجتماعات همراه باشد در سطح شهر و روستا‌های شهرستان ممنوع و این موضوع نیز از طریق بخشداری در روستا‌ها نیز اطلاع رسانی شده است.

جمالی نیا افزود: تنها برگزاری نماز‌های یومیه در مساجد، آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود و در سطح بوستان‌ها و معابر عمومی نیز هرگونه تجمع و استقرار و اسکان ممنوع است.

او ادامه داد: مردم حتما توجه کنند که با رفتن به سفر‌های غیرضرور تنها به جابجایی ویروس کرونا اقدام می‌کنند و از این رو برای قطع زنجیره انتقال این ویروس باید در منازل خود بمانند و سفر‌ها را به بعد از بحران کرونا موکول کنند.

او افزود: ما باید بپذیریم که ویروس کرونا تا مدتی با ما خواهد بود و برای صیانت از سلامت خود و عزیزانمان باید موازین بهداشتی را جدی بگیریم و با مسوولان و کادر درمان همکاری کنیم.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: تمامی کارمندان در شهرستان ملزم به زدن ماسک هستند و از پذیرش ارباب رجوع بدون داشتن ماسک در سطح ادارات نیز جلوگیری می‌شود.

جمالی نیا افزود: به تمامی مراکز چاپ اعلامیه نیز اطلاع رسانی شده که تا پایان بحران و پیک کرونا از پاپ هرگونه اعلامیه آیین‌های تجمعی مانند عزا و یا مجالس دیگر خودداری کنند و با افراد متخلف در این خصوص نیز برخورد می‌شود.

او گفت: اصناف ملزم به استفاده از ماسک برای پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا باتوجه به سرعت بالای انتقال و انتشار این ویروس هستند و فعالیت آن‌ها نیز باید در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله باشد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: کرونا در کمین همه ما است و ما باید هر روز بهتر از دیروز موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

او از ستاد کرونای شهرستان و کادر درمان و تلاش‌های انجام شده در حوزه مقابله بیماری کرونا قدردانی کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.