سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ورزش کرمان؛

به دنبال توسعه متوازن در سطح استان کرمانیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به دنبال توسعه متوازن در بحث زیرساخت‌ها و همه ابعاد ورزش همگانی، قهرمانی، جانبازان و معلولین و بانوانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مجمع عمومی سالیانه هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان کرمان که با حضور دکتر اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، معاونان اداره کل ورزش و جوانان به همراه رئیس هیئت و اعضای مجمع در محل هتل جهانگردی کرمان برگزار شد، اسبقیان را از مدیران برجسته و توانمند وزارت ورزش و جوانان که در حوزه‌های مختلف کشور مدیریت ورزش را عهده دار بوده اند، عنوان کرد و گفت: امروز حضور وی افتخاریست برای ورزش کشور به ویژه برای جامعه جانبازان و معلولین و قطعاً این حضور منشاء تحولات عظیمی در این فدراسیون خواهد بود.

 

او خطاب به قهرمانان کرمانی افزود: باعث افتخار و مباهات برای بنده است که امروز در جمع شما قهرمانان و مدال آوران استان کرمان و افتخارآفرینان کشور ایران اسلامی هستم.

پاریزی تصریح کرد: قهرمانانی که در کنار تمام دشمنی‌هایی که طی سال‌های اخیر با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام ابعاد شد، بارا‌ها و بار‌ها در میادین آسیایی، جهانی و در صحنه پارالمپیک پرچم پرافتخار ایران را به اهتزاز در آوردند و موجبات غرور این ملت (که دارای فرهنگ کهنیست) را فراهم کردند.

 

او به محدودیت‌های منابع مالی هیئت اشاره کرد و بیان داشت: طبق گزارش مالی که ارائه شد، عددی مطرح شد که کلیت آن عدد با توجه به گستردگی این رشته ورزشی و انجمن‌هایی که زیرمجموعه آن هست، عدد پائینی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: متأسفانه ما در سال ۹۸ در زمینه اعتبارات هزینه‌ای کاهش بسیار چشمگیری را نسبت به سال ماقبل آن داشته ایم که این به دلایل شرایط بد اقتصادی کشور رخ داد.

 

پاریزی با تأکید بر اینکه به دنبال توسعه متوازن در سطح استان کرمانیم، افزود: در روز معارفه‌ی خود، این قول را دادم در حوزه ورزش، چه در بحث توسعه زیرساخت‌ها و چه در بحث حمایت از ورزش در بُعد همگانی، قهرمانی، ورزش جانبازان و معلولین و ورزش بانوان این توسعه را به صورت متوازن داشته باشیم.

او با اعلام اینکه بحث زیرساخت‌های ورزش مهم و ملاک سنجش و عمل برای استان و کشور است، تصریح کرد: اعتباراتمان از محل ۲۷ صدم درصد به همت تلاش‌هایی که در مجموعه وزارت شد، اعتبارات بسیار خوب و عدد قابل توجهیست.

 

پاریزی بیان داشت: این در حالیست که در مورد عدد مصوب، متأسفانه تخصیص‌های آن به دلیل شرایط بد اقتصادی بسیار پایین است و همین امر امکان ساخت و ساز و سرعت آن در حوزه‌ی زیر ساخت‌های ورزشی را برای ما خیلی کند کرده، اما با توجه به گستردگی این حوزه و زیرساخت‌های ورزشی که نیاز دارد و با توجه به جایگاه اجتماعی بسیار وسیعی که هست و حجم نیروی انسانی زیادی که متناسب با رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند، به دنبال سایر منابع هستیم تا این کسری جبران شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه بنگاه‌های اجتماعی باید در راستای مسئولیت اجتماعیشان به کمک ورزش بیایند، گفت: وظیفه بنگاه‌های اقتصادی حمایت از این حوزه است.

 

پاریزی افزود: ما سر منافع حوزه ورزش با هیچ کس، عهد اخوت نداریم و وامدار و بدهکار هیچ احدی نیستیم و قطعاً تمام قد از مواضع خودمان در این حوزه دفاع می‌کنیم.

او تصریح کرد: کرمان پهناورترین استان کشور با ۲۳ شهرستان و دارای بخش ها، شهر‌ها و روستا‌های بیشماریست و این گستردگی محرومیت‌هایی را در جنوب به دنبال داشته، اما متناسب با این پهناوری، پر از استعداد و ظرفیت است که این ظرفیت‌ها باید بکار گرفته شود.

 

پاریزی بیان داشت: استعداد سنجی و استعداد یابی در حوزه‌های مختلف باید به بهترین شکل انجام شود تا ما بتوانیم نهایتاً کسب سکو‌های قهرمانی در میادین آسیایی، جهانی و پارالمپیک را که بزرگترین آوردگاه ورزشی دنیاست، به صورت مناسب داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از قدرشناسی جامعه جانبازان و معلولین استان کرمان نسبت به مسئولان این هیئت قدردانی کرد و گفت: شما قدردان زحمات دلسوزانی هستید که از جان، مال و وقتشان می‌گذرند تا بتوانند شرایطی را مهیا کنند، ورزش و فعالیتتان را ادامه دهید.

 

پاریزی از نخعی رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان کرمان به عنوان پدری دلسوز برای این هیئت ورزشی تعبیر کرد و افزود: تردید نداشته باشد، اگر نیت خیر پشتوانه این فعالیت نبود با توجه به محدودیت منابع مالی و گستردگی رشته‌های ورزشی این هیئت، اینهمه اتفاقات خوب رقم نمی‌خورد.

او ابراز امیدواری کرد: این زحمات و تلاش‌ها صدقه سلامتی خود و خانواده تمام خدمتگزاران این هیئت باشد.

 

پاریزی تصریح کرد: وظیفه داریم نیت‌ها و دل هایمان را پاک کنیم و تلاش هایمان صادقانه باشد.

پاریزی با بیان اینکه شما ورزشکاران افتخار این استان هستید، بیان داشت: شما در کنار تمام قهرمانی هایتان، دستاورد‌های فرهنگی زیادی مانند پرچمداری المپیک، و پارالمیپیک، حفظ حجاب، حفظ مسائل اخلاقی و فرهنگی برای استان و کشور و کسانی که امروز الگوی ورزش استان کرمان هستند، داشته اید، دستاورد‌هایی که به مراتب اگر جایگاهشان برایتان از قهرمانی بیشتر نباشد، کمتر نیست.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: امروز با توجه به وضعیت جدید استان کرمان که پرچمدار مقاومت کشور و سردار سلیمانی پهلوان ایران است، پس این جایگاه، رسالت و مسئولیت شما را صدچندان می‌کند تا جدای از قهرمانی‌ها و تلاش هایتان بتوانید این نماد را حفظ کنید و کمک کنید استان کرمان همچون نگینی در کشور بدرخشد و ورزشکاران ما الگوی اخلاق و معرفت باشند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.