سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی همگام با فرهنگ سازی مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: به منظور بهینه سازی مصرف انرژی در زیر بخش‌های ساختمان، و همچنین تأمین نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر فرهنگ سازی مهندسی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به منظور ماده ۶ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب ۱۳۹۸/۱۲/۱۱ مجلس شورای اسلامی و با توجه به ابلاغیه شماره ۳۵۰/۲۶۶۰۱/۹۷ مورخ ۲۱/۰۵/۹۷ معاونت برق و انرژی وزارت نیرو مبنی بر احداث، راه اندازی و تجهیز مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی ساختمان ،تفاهم نامه‌ای بین شرکت برق منطقه‌ای خراسان (نماینده توانیر)، شرکت توزیع  مشهد و مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق در سال ۹۷ منعقد شد.
 

وارسته پور رئیس مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خراسان گفت: هدف از انجام این پروژه برگزاری آموزش‌های کاربردی و تخصصی مدیریت انرژی در این مرکز در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در زیر بخش‌های ساختمان به منظور تأمین نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر می‌باشد.
 
او افزود: همچنین ارائه آموزش به شرکت‌های خدمات مدیریت انرژی، مهندسین مشاور و ناظر ساختمانی، دانشجویان مرتبط با این بخش بر اساس سرفصل‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان و همچنین صدور گواهینامه در چهارچوب قوانین و مقررات برای دانش آموختگان می‌باشد، که در نتیجه باعث کاهش مصرف انرژی و دیماند درخواستی در بخش ساختمان می‌ شود.
 

بیشتر بخوانید: فولاد خراسان،تندیس برنزین مدیریت انرژی را دریافت کرد

رئیس مجتمع عالی آموزشی در خصوص سایت این مجتمع آموزشی ادامه داد: این سایت دارای امکانات و تجهیزات گوناگون و مدرن از جمله یک سالن بزرگ و دو منظوره جهت برگزاری همایش ها، سایت نمایشگاهی، سالن‌های آموزشی، نیروگاه هیبریدی (که مجهز به سه پنل یک کیلو وات با حسگر تابش و ردیاب خورشیدی هستند)، دو دستگاه توربین محور افقی و محور قائم و دو نیروگاه ۲۰ کیلو وات و ... می‌باشد و تنها سایتی است که قابلیت برگزاری ۲۸ دوره تخصصی را داراست.
 

در ادامه این نشست محمدحسین شرکاء نیز با اشاره به برخورداری سازمان نظام مهندسی ساختمان از توانمندی علمی و انسانی و نقش راهبری و سکانداری سازمان در ۹۵ درصد ساخت و ساز‌ها گفت: هیأت مدیره دوره هشتم از تمام ظرفیت ها، پتانسیل، استفاده از نیرو‌های نخبه، ارتباط با موسسات آموزشی، پژوهشی، مراکز دانش بنیان و تمام امکانات استانی در جهت نیل به هدف متعالیِ خدمت به کشور و مردم، نهایت استفاده را خواهد کرد .

او  افزود: می‌توان کار‌های بسیار مثبتی در بحث سبک سازی و مقررات ملی انجام داد و با اعتقاد به این امر که می‌شود از توان و امکانات دانشگاه‌ها و موسسات استفاده نمود، بدنبال افزودن دانش مهندسان، در اختیار قراردادن امکانات با برقراری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کاربردی هستیم تا زمینه پیشرفت و آگاهی بخشی و بروز رسانی اطلاعات مهندسان استان را فراهم و گام اثر بخشی را در این راه برداریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن استقبال از برگزاری آموزش‌های کاربردی و تخصصی مدیریت انرژی در مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی ساختمان، در تلاش است تا با فرهنگ سازی در بین مردم و آموزش به مهندسان، از هدر رفت این سرمایه‌های ملی بکاهد. سازمان با اعلام آمادگی کامل برای هرگونه همکاری با این مرکز بدنبال طرح موضوع و بحث آموزشِ تئوری و عملی به صورت جدی می‌باشد.
 
انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.