سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه عظیم پور ابرکوه به مرکز کارگروه هنر و میراث تبدیل می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه، از مرمت و ساماندهی خانه عظیم پور ابرکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمید مشتاقیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه گفت: خانه عظیم پور با ارزش صفوی در محله درب قلعه شهر ابرکوه واقع شده و در چندین مرتبه مرمت و ساماندهی شده است.

او با بیان اینکه مرمت این بنا  از دی ماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: زیربندی و استحکام بخشی کف فرش اندوده کاهگل، سفید کاری و اجرای تاسیسات از کار‌های انجام شده در این پروژه مرمتی است.

مشتاقیان در خصوص ویژگی‌های معماری این بنای تاریخی گفت: فضای اصلی خانه به فضا‌های اندرونی و بیرونی تقسیم می‌شود و دارای هفت اتاق و صفه دور تا دور حیاط است که فضا‌های خانه به وسیله راهرویی به حیاط مرکزی منتهی می‌شود.

او با اشاره به اینکه اکثر اتاق‌های بنا دارای بالاخانه است، در خصوص تزئینات به کار برده در فضای این خانه گفت: یکی از اتاق‌ها با ابعاد پنج متر در ۱۲ متر، دارای تزئینات مقرنس کاری و پنجره‌های گچ بری شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه در پایان اظهار داشت: این بنای با ارزش پس از مرمت به مرکز کارگروه هنر و میراث (هراث) تبدیل می شود.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.