سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول میراث فرهنگی نی‌ریز خبر داد؛

شناسایی ۵۰۰ صنعتگر فعال صنایع‌ دستی در نی ریز

هادی، از شناسایی ۵۰۰ صنعتگر فعال صنایع‌ دستی و دارای مجوز رسمی از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان نی ریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا هادی مسئول اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، با اشاره به شناسایی ۵۰۰ صنعتگر فعال صنایع‌ دستی در نی ریز، در این باره اظهار کرد: تاکنون هزار هنرمند صنایع‌ دستی در نی‌ریز شناسایی شده‌اند که نزدیک به ۵۰۰ صنعتگر فعال و دارای مجوز رسمی از وزارتخانه هستند، نزدیک به ۲۰ هنرمند نیز تحت پوشش بیمه صنایع دستی قرار دارند.

او افزود: در تلاش هستیم با پرداخت تسهیلات کم‌بهره از طریق بانک‌های عامل و قرض‌الحسنه و ایجاد بازارچه‌های فروش، از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت و از تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه‌های صنایع دستی جلوگیری کنیم.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز گفت: یکی از اتفاقات خوب حوزه صنایع دستی در چند سال اخیر، مهیا شدن کارگاه‌ها است که از طریق مشاغل خانگی و سامانه کارا تسهیلات دریافت کردند که علاوه بر راه‌اندازی، معرفی محصولات و فروش بیشتر این کارگاه‌ها را نیز فراهم آورده است.

او افزود: سرای فاتح و خانه صنایع دستی دو مرکز فعال تحت نظارت اداره نی‌ریز هستند که برای حمایت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در چهار محور اصلی شامل خدمات آموزشی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال، بازاریابی و فروش فیزیکی و اینترنتی فعالیت می‌کنند.

هادی تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه‌های سرای فاتح و خانه صنایع دستی این اداره علاوه بر تعامل و همکاری با شهرداری با دانشگاه دختران فضل، آموزش و پرورش در زمینه آموزش به دانشجویان و دانش‌آموزان در مرکز هنری سرای فاتح، کارگاه‌های مختلف برگزار کرده است.

او افزود: در این رابطه، اقداماتی، چون ایجاد بازارچه در سرای تاریخی فاتح، گالری، سایت فروش اینترنتی با همکاری شهرداری و برگزاری کلاس‌های صنایع دستی با پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز گفت: پیشینه تاریخی سفالگری و چاقو سازی در این شهرستان با کشفیات باستان‌شناسی به زمان هخامنشیان برمی‌گردد و دیگر صنایع نیز از جمله معرق، منبت، گلیم، خراطی، چرم‌دوزی، پته‌دوزی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در نی‌ریز فعال است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.