سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق نظرسنجی «پی بی اس»، «ان پی آر» و «کالج ماریست»؛

۶۲ درصد آمریکایی‌ها، اعتراض‌های اخیر در کشورشان را مشروع می‌دانند

به استناد نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده ۶۲ درصد آمریکایی‌ها، اعتراضات اخیر در این کشور را مشروع می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین نظرسنجی شبکه تلویزیونی پی بی اس نشان می‌دهد ۶۲ درصد آمریکایی‌ها، اعتراض‌های اخیر به نژادپرستی و بی عدالتی در کشورشان را مشروع و قانونی می‌دانند.

طبق نظرسنجی مشترک شبکه «پی بی اس»، «ان پی آر» و «کالج ماریست»، ۶۲ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند به اعتقاد آنها، اعتراض‌ها مشروع است. شمار سیاه پوستان آمریکایی که تظاهرات را مشروع و بجا می‌دانند، به ۷۷ درصد می‌رسد و تعداد سفیدپوستانی که همین عقیده را دارند، ۵۸ درصد است. این در حالی است که ۲۸ درصد کل آمریکایی‌ها می‌گویند رفتار کسانی که در اعتراض‌های اخیر شرکت داشته‌اند، غیرقانونی بوده است.

«جودی وودروف» مجری برنامه «ساعت خبری» که روز پنجم ژوئن از این شبکه پخش شد و به مشکل تبعیض نژادی در آمریکا اختصاص داشت، گفت: مرگ جرج فلوید به دست پلیس در مینه سوتا آمریکا، خشم و اعتراض‌های گسترده را در سراسر دنیا به همراه داشته است و بار دیگر زخم‌های عمیق و التیام نیافته تبعیض نژادی در آمریکا را هویدا کرد. تظاهرکنندگان در شهر‌های بزرگ و کوچک، به خیابان‌ها آمده اند تا عدالت و تغییر را مطالبه کنند. اکثر اعتراض ها، صلح آمیز بوده است، اما خشونت و غارتگری نیز رخ داده است؛ مأموران قانون نیز به تاکتیک‌های تهاجمی روی آورده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.