آمار اخیر از نظرسنجی انتخاباتی در ایابت آیوای آمریکا نشان می‌دهد به دنبال اعتراض‌ها به قتل جورج فلوید محبوبیت نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  نظر سنجی ایالت آیوای آمریکا نشان می‌دهد پس از اعتراض‌ها به نژادپرستی و قتل جورج فلوید، محبوبیت دموکرات‌ها میان مردم این کشور بیشتر شده است.

در این نظر سنجی ۴۶ درصد از مردم به «ترسا گرینفیلد»، سناتور دموکرات‌ها از ایالت آیوا، رأی داده‌اند در حالی که این میزان برای «جونی ارنست»، سناتور جمهوری‌خواه این ایالت، ۴۳ درصد عنوان شده است؛ بنابراین نظر سنجی، که تازه‌ترین آمار را نشان می‌دهد، تمایل مردم و محبوبیت دموکرات‌ها در میان مردم پس از اعتراض‌ها به قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوستی که به دست پلیس آمریکا به طرز وحشیانه‌ای کشته شد، افزایش داشته است.

همچنین این نظرسنجی از نتایج آرای منتشر شده در سطح ملی که افزایش محبوبیت جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ، را نشان می‌داد نیز پشتیبانی و آن را تایید می‌کند.

محبوبیت بایدن در این نظرسنجی‌ها حتی از هیلاری کلینتون، نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها در انتخابات پیشین آمریکا، هم سبقت گرفته است.

اکثر نظرسنجی‌های انجام شده که محبوبیت بایدن را نشان می‌دهد در ایالت‌هایی شکل‌گرفته‌اند که بخش اصلی انتخابات را تشکیل می‌دهند؛ به طور مثال ایالت‌هایی مانند آریزونا، یا ویسکونسین؛ بنابراین این آمار‌ها می‌تواند نشان دهد که احتمال آنکه بایدن در انتخابات آتی آمریکا در سال کنونی پیروز شود قوی‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار