سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین نمونه برداری مغز استخوان بدون درد با بیهوشی درالبرز

فوق تخصص خون و سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اولین نمونه برداری مغز استخوان بدون درد با بیهوشی و کمک سونوگرافی در کشور در البرز انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، دکتر شهاب الدین سهراب خانی ، فوق تخصص خون و سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: عمل نمونه برداری مغز استخوان با بی حسی موضعی و به صورت blind ( چشم بسته از نظر نمونه برداری ) انجام می شود که این روش در بیماران به ویژه بیماران چاق تر با احساس درد  و با چند بار تکرار انجام خواهد شد و این عمل دردناک برای بعضی بیماران به خاطره ای تلخ تبدیل می شود .

فوق تخصص خون و سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اما در روش جدید یعنی نمونه برداری مغز استخوان بدون درد با بیهوشی و کمک سونوگرافی این گونه نخواهد بود.

دکتر سهراب خانی گفت: این روش جدید برای اولین بار در کشور برای بیماری ۸۰ ساله که سابقه این تجربه سخت را داشت  با موفقیت در بیمارستان قائم کرج  انجام شد.

او افزود: در این روش جدید بعد از بیهوشی اولیه ، با هدایت سونوگرافی توسط پزشک بیهوشی محل نمونه برداری مشخص و بی حسی موضعی هم در همان محل تزریق می شود   و سپس با هدایت سونوگرافی توسط پزشک فوق تخصص خون، سوزن نمونه برداری در محل دقیق قرار داده شده و عمل نمونه برداری بدون کمترین خطا با موفقیت کامل انجام می شود .

فوق تخصص خون و سرطان البرزگفت: این روش برای بیماران چاق تر که نمونه برداری معمول در آن ها سخت تر است و تمایل دارند درد کمتری را احساس کنند بسیار موفقیت آمیز است.

انتهای پیام / ر.خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی عالی
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
چه خوب