سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح‌های سالمسازی سواحل گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل اجتماعی استانداری گیلان از اجرای طرح‌های سالمسازی سواحل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت:۳۵ طرح سالمسازی دریا و ۶۸ شناگاه در سواحل استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رحیم حیدری، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: طرح‌های سالمسازی سواحل در استان اجرا می شود و رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله موضوعاتی است که باید در طرح‌های سالمسازی مدنظر قرار گیرد.

او با بیان اینکه ۳۵ طرح سالمسازی دریا و ۶۸ شناگاه در سواحل گیلان وجود دارد، افزود:  ۲۸۴ منطقه خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان شناسایی شده است که باید مردم و گردشگران برای شنا از مناطق امن ساحلی استفاده کنند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان دارا بودن ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی را از جمله ویژگی‌های گیلان اعلام کرد و گفت: اگرچه امدادگران، ناجیان غریق، اورژانس، نیروی انتظامی در بسیاری از نقاط خطرآفرین ساحلی استان حضور دارند اما  باید مردم و مسافران از شنا در نقاط ناامن خودداری کنند.

او  با بیان اینکه شناگاه‌ها مانند طرح‌های سالمسازی دریا از امکانات خدماتی، امدادی و تفریحی به شکل کامل برخوردار نیستند ، افزود: مدیریت و رصد مناطق خطرآفرین و شناگاه‌هایی که در نوار ساحلی گیلان قرار دارد به دهیاری‌ها سپرده شده است که زیرنظر بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها به رسالت خود فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت و ارسال آن برای تمام استانداری‌های کشور از جمله گیلان در راستای جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله موضوعاتی است که باید در طرح‌های سالمسازی مدنظر قرار گیرد.

حیدری با تأکید بر اینکه مردم باید از بخش‌های ایمن ساحلی برای تفریح و شنا استفاده کنند و به سراغ نقاط خطرآفرین و فاقد امکانات نجات غریق نروند ، تصریح کرد: باید توجه داشت که تمام نوار ساحلی برای شنل مناسب نیست و این موضوع حتی در تمام کشور‌هایی که اقتصاد آنان دریا محور است هم رعایت می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.