سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

️کیفیت آرد سیستان وبلوچستان مناسب و یکنواخت است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت:مخلوطی از انواع گندمهای داخلی در استان وجود دارد که اختلاط مناسب آنها کیفیت مطلوب و یکنواختی از آرد را به دنبال داشته است.

غلامعلی گنجعلی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:مخلوط از انواع گندمهای داخلی در استان وجود دارد که اختلاط مناسب آنها کیفیت مطلوب و یکنواختی از آرد را به دنبال داشته است.

او افزود:در حال حاضر مخلوطی از گندم های ‌ تولیدی استان و دریافتی از دیگر استانها در مراکز ذخیره سازی دپو شده است.

گنجعلی ادامه داد:با توجه به وضعیت آب و هوا و بارانهای خوب در سطح استان متاسفانه آن چیزی که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی شده در خرید گندم تضمینی از کشاورزان انجام نشده است.

او  ارتقاء سطح بهداشت در پروسه تولید نان از جمله موارد مدنظر غله استان دانست و گفت: به منظور دسترسی به این مهم ذخیره سازی گندم در سیلوهای استاندارد دولتی و بخش خصوصی،نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی و ارتقاء تکنولوژی تولیدی در واحدهای آردسازی هدف گذاری  شده است.

گنجعلی در پایان خاطر نشان کرد: توجه ویژه به امر آموزش نانوایان و ارتقاء سطح بهداشت خبازی ها از جمله تولید نان به وسیله دستگاههای حرارت غیر مستقیم از دیگر برنامه های اداره غله استان می باشد.

در استان سیستان و بلوچستان به دلیل وضعیت آب و هوایی مقدار گندم قابل توجهی برداشت نمی گردد و جهت مصرف سالیانه استان لازم است که بخش قابل توجهی از ‌آن،از استانهای دیگر با نظارت کامل واحد کنترل کیفی اداره کل غله تامین گردد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.