سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل مدارس هیئت امنایی به دائم

فرماندار بیرجند گفت: مدارس هیئت امنایی که داری مجوز موقت هستند باید به دائم تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ناصری فرماندار بیرجند در جلسه شورای آموزش پرورش بیرجند، گفت: اکنون ۱۴مدرسه دارای مجوز موقت هستند .

او با اشاره به اینکه امسال تمام ثبت نام‌ دانش آموزان در مدارس صرفا بر محدوده جغرافیای باید انجام شود افزود:  در بعضی مواقع از خانواده‌ها برای ثبت نام، سند ملکی  درخواست می شود که این به دور از عدالت و باعث شکاف آموزشی می‌شود .

ناصری با اشاره به اینکه امسال اولین اولویت ثبت نام در مدارس بر اساس محل حغرافیای افراد است و در مرحله بعد در صورت ظرفیت از محل‌های دیگر در مدرسه ثبت نام خواهد شد، گفت: البته مدارسی مانند مدارس شاهد به وسیله سایت ثبت نام خواهد شد .

 کمبود  فضای آموزشی باید رفع شود

زمانی معاون آموزش ابتدایی اموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با افزایش جمعیت در شهرستان بیرجند  بحث کمبود زمین و فضای آموزشی مطرح است و نگرانی های زیادی در این خصوص وجود دارد.

او با اشاره به اینکه ۱۰۰درصد معلمان مدارس شهرستان جذبی هستند بیان کرد:در ۷۰۰ پایه اول شهرستان از معلم جذبی استفاده خواهد شد .


بیشتر بخوانید 


سورگی معاون دوره متوسطه اموزش و پرورش گفت: یکی از مواردی که در بحث مدارس هیئت امنایی در نظر گرفته شده است این است که این مدارس شهریه ندارند و مانند مدارس عادی هستند و تنها هزینه‌ای برای برگزاری دوره‌های فوق برنامه درنظر گرفته شده است .

او افزود: در سال گذشته هزینه‌های فوق برنامه دوره ابتدایی ۳۰۰هزارتومان بود، اما امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا  تنها ۱۰تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سورگی در ادامه در خصوص کارورزی هنرجویان در رشته‌های هنرستان گفت: این دوره‌ها در تابستان  بین ۶ تا ۷ هفته در مدارس و مشاغل صنعتی  مرتبط با رشته دانش آموزان برگزار می شود.

او افزود: دانش اموزان پایه ۱۲ در صورت نگذاراندن این دوره مدرک خود را کسب نمی کنند.

سورگی در ادامه از فرماندار خواستار بعضی از رشته ها اجازه حضور دانش آموزان  در ادراه ها  فراهم شود تا از این طریق باعث شکوفا شدن بیشتر استعداد دانش آموزان خواهد شد.

ناصری با اشاره به زمین ها و فضاهای خالی دارای کاربری در سطح شهر  گفت: اینگونه زمین باید تعیین تکیف شوند و در حوزه های آموزشی و یا فضاهای تفریحی استفاده شود.

قاسمی معاون راه و شهرسازی نیز گفت: قریب به ۱۰هزارمتر از اراضی بنیاد در شهرستان قرار شد برای مدارس در نظر گرفته شود.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.