سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری تهیه و تدوین شد

سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه و تدوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سند آمایش سرزمین استان پس از هماهنگی‌های لازم در سطح وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ملی و اعمال نظر این دستگاه‌ها، آماده ارائه در شورای عالی آمایش کشور شده است.

او افزود: سند آمایش سرزمین استان با جلب کار گروهی و مشارکتی بسیار خوب دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه ها، تشکل‌های غیردولتی و صنفی، صاحبنظران و کنشگران توسعه با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه و تدوین شد.

شهریارپور اضافه کرد: این سند پس از طرح و تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تاکنون چندین مرحله در کمیته‌ها و کمسیون‌های مربوطه به ویژه کمسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمین کشور طرح و بررسی شد و پس از هماهنگی‌های لازم در سطح وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ملی و اعمال نظرات آن‌ها، آماده ارائه در شورای عالی آمایش کشور شده است.


بیشتر بخوانید: اجرای طرح‌های توسعه بر اساس مطالعات آمایش سرزمین


او ادامه داد: سند آمایش سرزمین استان پس از طرح و تصویب در این شورا، برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی سطح ملی و استانی ابلاغ می‌شود و همه ملزم به رعایت مفاد آن در برنامه‌ریزی‌های توسعه استان خواهند شد.

شهریارپور بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات را از ظرفیت‌های نسبی استان دانست و گفت: شیلات، توسعه باغات، گیاهان دارویی، پرورش دام و طیور و زراعت از جمله قابلیت‌های استان در بخش کشاورزی است.

او افزود: در بخش صنعت نیز می‌توان به صنایع فلزی، معادن، نساجی و در بخش خدمات نیز به ظرفیت‌هایی نظیر گردشگری و حمل و نقل در استان اشاره کرد.

شهریارپور کارایی و بازدهی اقتصادی را از مهمترین اهداف و سیاست‌های این سند برشمرد و اضافه کرد: گسترش عدالت اجتماعی، بهبود و حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی و توانمندسازی مدیریت توسعه از دیگر اهداف این سند به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.