سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود مستقیم دادستان به مباحث محیط زیستی

ابراهیمی دادستان استان سمنان گفت: از آنجا که حفاظت از محیط زیست، به منظور حفظ سلامتی محیط و انسان‌ها در اولویت است هر جا که لازم باشد شخصاً ورود خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،شریف ابراهیمی دادستان استان سمنان در دیدار با مسئولین محیط زیست در رابطه با اقدام‌های مخرب و غیر قانونی در این حوزه گفت: از آنجا که حفاظت از محیط زیست، به منظور حفظ سلامتی محیط و انسان‌ها در اولویت است هر جا که لازم باشد شخصاً ورود خواهم کرد.

او در این دیدار با ستایش اقدامات اثرگذار محیط زیست با تولید و پخش فیلم‌های مستند در رسانه ملی، افزود: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی زیست محیطی با پخش مستندات وتصاویری ازسیمای محیط زیست و مناظر طبیعی استان، فعالیت‌های محیط بانان، موضوعات مرتبط با آلودگی آب، خاک، هوا و پسماند در رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش آگاهی بخشی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین آحاد مردم و مشارکت عمومی در زمینه حفاظت از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست جانوری که حیات و بقای هر دو در هم تنیده است می‌گردد.

شریف ابراهیمی در ادامه با بیان آنکه حفاظت و صیانت از محیط زیست با توجه به گستردگی کار در حوزه‌های مختلف بسیار دشوار است برتعامل و همکاری دستگاه قضا با حفاظت محیط زیست تاکید کرد و ابراز داشت: انسان باید داخل گود باشد تا ببیند می‌تواند از مسئولیت سپرده شده به او برآید یا خیر! لذا به همین منظور بنده از نظر قانونی محکم از محیط زیست دفاع می‌کنم و هر اقدام مخربی که موجب برهم خوردن تعادل و تناسب محیط زیست بر پایه تخلف و جرائم زیست محیطی در استان شود شخصا ورود خواهم نمود.

دادستان استان سمنان در ادامه بیان کرد: آسیب‌هایی که بر محیط زیست وارد میشود تا از نزدیک مشاهده نشود تاثیر کافی بر تفکر و تصمیم انسان‌ها ندارد لذا تا حدی که امکان دارد شرایطی را فراهم نمایید تا قضات از نزدیک از محل‌هایی که تخریب زیست محیطی انجام شده بازدید نمایند تا بتوانند در صدور رای علیه متخلفین بهترین تصمیم را بگیرند.

او در پایان افزود: برنامه ریزی و بکارگیری محکومین قضایی در حوزه جرم‌های خرد در زمینه انجام خدمات زیست محیطی علاوه براستفاده از فرصت مجازات‌های جایگزین ضمن بازدارندگی می‌تواند موجب افزایش آگاهی، پیشگیری وپرهیز از تخریب محیط زیست شود.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.