رئیس اداره منابع طبیعی میامی از اتمام پایان احداث بند سنگ و ملات منطقه دزی کلاچون شهرستان میامی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این عملیات بتواند سهم مهمی در مهار سیلاب ایفا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،محمد علی رضایی ضمن بیان اینکه احداث پروژه بزرگ بند سنگ و ملات منطقه دزی کلاچون شهرستان میامی خرداد‌ماه امسال پایان یافت، گفت: حجم عملیات پروژه شامل ۴ هزار مترمکعب است که به صورت احداث بند سنگ و ملات در منطقه دزی کلاچون شهرستان میامی از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۹ به اتمام رسید.

او بابیان اینکه حجم آبگیری این بند ۴۰۰۰ هزار متر مکعب و ارتفاع ۳ و ۴ متربه طول ۶۰ متر است، افزود: بند‌های سنگ وملات دزی کلاچون به میزان ۴۰۰۰ هزار متر مکعب سنگ وملات و طول آن بیش از ۶۰ متر و ارتفاع ۳ و ۴ متر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی بابیان اینکه اجرای این قبیل پروژه‌های آبخیزداری نقش بسیار مهمی در حفاظت خاک ایفا می‌کند، ابراز داشت: کنترل سرعت و خسارات ناشی از سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه‌ها و قنوات موجود منطقه از دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شود.

رضایی اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند منجر به کنترل، مهار و بهره‌وری از سیلاب‌ها شود که در نهایت اثر پدیده‌هایی نظیر خشکسالی را به شدت کاهش و از خسارات سیلاب نیز جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.