سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۸ روستای گیلان به شبکه ملی اطلاعات پیوست

۳۸ روستای گیلان طی مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد به شبکه ملی اطلاعات پیوست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در این زمینه گفت: با افتتاح ۶ سایت دکل ایرانسل در استان این ۳۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه متصل شدند.

اوبا بیان اینکه برای پیوستن این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است،گفت:با افتتاح این دکل‌ها بیش از سه هزار و ۳۶۱ خانوار روستایی استان از خدمات اینترنت پرسرعت ایرانسل برخوردار شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، این پروژه‌ها در شهرستان‌های رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان اجرایی شده است،  افزود: ۲ هزار و ۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در گیلان وجود دارد که یک هزار و ۵۵۵ مورد از این روستا‌ها پیش از این به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و امروز نیز ۳۸ روستای دیگر به این تعداد افزوده شد.

فرزاد توکلی گیلان با اشاره دارای دو میلیون و ۹۷ هزار و ۴۶۹ مشترک پهن باند سیار و۵۷۵هزار و ۸۹۲مشترک پهن باند ثابت می‌باشد، گفت:ضریب نفوذ اینترنت سیار در گیلان ۸۱.۸۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت ثابت ۱۲.۵ درصد است.

انتهای پیام /عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.