سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیمات امروز ستاد استانی کرونا در کرمان چه بود؟

استاندار کرمان تعطیل نشدن بازار، بازرسی اصناف مختلف، برخورد با کارمندانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و .... را از مصوبات امروز ستاد استانی کرونا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه ستاد استانی کرونا در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان با هدف بررسی راه های پیشگیری و جلوگیری از شیوع کرونا  برگزار شد. 

در این جلسه محمد جواد فدائی، استاندار کرمان با اعلام اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا و گسترش آن باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، گفت: ما بازار و اقتصاد مردم را نمی‌توانیم تعطیل کنیم؛ ولی مردم با رعایت پروتکل بهداشتی می‌توانند از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

او افزود: بازررسی ادارت ستادی به عهده بازرسی استانداری، صنوف موادغذایی به عهده دانشگاه علوم پزشکی، سایر صنوف به عهده سازمان صمت و اماکن مذهبی به عهده اوقاف است و اگر تخلفی صورت گیرد، باید برخورد شود.

 فدائی بیان کرد: ادارات خدمات رسان و بانک ها هم با همکاری بازررسی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی بازرسی می شوند و اگر تخلف صورت گیرد با آن ها نیز  برخورد می شود.

او از مردم خواست، حتما در اماکن عمومی ماسک بزنند. 

استاندار کرمان بیان کرد: در ادارات باید با کارمندانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد شود.

او تصریح کرد: اجرای این دستور العمل ها و برخورد با متخلفان باید در شهرستان ها نیز اجرا شود؛ چون مشکلات در شهرستان ها مخصوصا در جنوب، بیشتر از مرکز است.

فدائی گفت: خانه‌های بازی با ۵۰ درصد ظرفیت و گیم نت‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتمایی می‌توانند باز شوند و در صورت نزدن ماسک و ضدعفونی نکردن سطوح با آن‌ها برخورد می‌شود.

 محمد صادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان گفت: برای برگزاری  مجمع شرکت جهاد نصر که بالغ بر ۳ هزار نفر عضو دارد، مقرر شد این مجمع با ۶ ماه تاخیر برگزار شود.

 رضا حسینی نژاد، رییس سازمان صمت نیز در این جلسه  با اشاره به اینکه اتاق اصناف هم باید برای بازرسی به کمک ما بیاید، گفت: امیدواریم بتوانیم صنوف را بهتر بازرسی  و با متخلفان برخورد کنیم.

 حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این جلسه با اشاره به مشاغلی که در فضای باز مانند وسایل بازی که در پارک‌ها و شهربازی‌ها هستند، گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی، ضدعفونی کردن سطوح، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی این مشاغل هم می‌توانند فعالیت کنند.

او با اشاره به اعمال رفتار سختگیرانه و ضدعفونی کردن وسایل بازی، بیان کرد: خانواده‌ها باید مراعات کنند و کودکان نیز با پوشیدن اجباری ماسک می‌توانند بازی کنند.

 علیرضا منظری توکلی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: تمام امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به صورت غیر حضوری برگزار می شود. 

 مهدی شهسواری، فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز در این جلسه گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه و تا عصر جمعه مهمان های زیادی از هرمزگان داریم و باید کنترل شود؛ چون ما از ورودی های شهرستان آسیب زیادی دیده ایم.

 انتهای پیام/ م 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.