سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکلیف خانه مسافر‌های غیرمجاز کرمانشاه چه می شود؟

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اتخاذ تصمیماتی به منظور تنگ کردن عرصه برای فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به تبعات منفی فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز در سطح استان، گفت : هر چند درحال حاضر بیش از ۵۰ خانه مسافر دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند، اما در مقابل تعداد زیادی هم خانه مسافر غیرمجاز داریم که فعالیت آن‌ها مشکلات امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و صنفی را بدنبال دارد.

او به تشدید اقدامات برای شناسایی خانه مسافر‌های غیرمجاز سطح استان از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت : متاسفانه علیرغم فعالیت‌های گسترده‌ای که برای شناسایی این مراکز اقامتی غیرمجاز داریم، اما به دلیل وجود پاره‌ای مشکلات کماکان شاهد ادامه فعالیت آن‌ها هستیم.

معاون گردشگری استان افزود: براساس مصوبه سال ۱۳۹۴ هیات وزیران، ادارات کل میراث فرهنگی موظف هستند پس از شناسایی تاسیسات گردشگری غیرمجاز، آن‌ها را به پلیس اماکن معرفی کنند تا با آن‌ها برخورد‌های لازم صورت گیرد.

او بابیان اینکه میراث فرهنگی کرمانشاه بصورت مستمر اقدام به شناسایی خانه مسافر‌های غیرمجاز و معرفی آن‌ها به پلیس اماکن می‌کند، ادامه داد: پلیس اماکن بدون دستور قضایی نمی‌تواند برای برخورد و پلمب این واحد‌ها اقدام کند و باتوجه به اینکه حجم فعالیت‌های دادسرا هم زیاد است، صدور دستور برای برخورد با این واحد‌ها زمانبر بوده و با تاخیر انجام می‌گیرد.

صابر گفت: به منظور تنگ کردن عرصه برای فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز و سوق دادن گردشگران به سمت خانه مسافر‌های مجاز، بویژه در شهر کرمانشاه، تصمیماتی گرفته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به راه اندازی یک ایستگاه راهنمای مسافر در تاق بستان اشاره کرد که در ایام پیک سفر مستقر خواهد شد.

او افزود: مقرر شده این ایستگاه لیست خانه مسافر‌های مجاز را در اختیار گردشگران قرار دهد تا راه برای فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز سخت شود.

معاون گردشگری استان ادامه داد: تصمیم گرفته شده تا شرکت مجری طرح ساماندهی خانه مسافر‌ها در کرمانشاه هم اقدام به تهیه لیست خانه مسافر‌های مجاز، همراه با آدرس و شماره تماس به شکل بروشور کرده و آن را در مناطق گردشگرپذیر سطح استان توزیع کند. در این بروشور در خصوص ویژگی‌هایی همچون داشتن بیمه، امن بودن، خدمات و امکانات و... که یک خانه مسافر مجوزدار باید داشته باشد، اطلاعاتی به گردشگران داده می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.