مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: گاهی صنایع‌دستی چین در بازارچه‌های استان عرضه می‌شود، اما به این موضوع ورود پیدا کرده‌ایم و برخورد می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ هزار کارت برای صنعتگران حوزه صنایع‌دستی صادر شده است گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۱۰۰۰ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی وجود دارد و برای ۵۸ مورد در سال ۹۸ مجوز فعالیت صادر شدن است.

او با بیان اینکه ۵۵ کارگاه در روستای فش در حوزه ساز فعالیت می‌کنند عنوان کرد: ۹۶۲ مورد کارگاه تولید انفرادی وجود دارد و در سال گذشته ۷۴۵ کارت شناسایی صادر شده که نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت است.

قادری با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در قالب جشنواره گردشگری ۲۰۲۰ گفت: سه بازارچه در روانسر، اسلام‌آباد غرب و صحنه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و کلنگ‌زنی سه مورد دیگر در کرمانشاه، ماهیدشت و هرسین به زودی آغاز می‌شود.

او  با اشاره به معضل قاچاق در حوزه صنایع دستی گفت: صنایع‌دستی چین در بازارچه‌های استان عرضه می‌شود، اما به این موضوع ورود پیدا کرده‌ایم و برخورد می‌شود.

قادری با بیان اینکه بودجه میراث فرهنگی در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان برای ۴۲۰۰ اثر تاریخی بوده است بیان کرد: از سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع دستی برای ایجاد بازارچه و کارگاه استقبال می‌شود و سال گذشته ۱۵۰۰ فقره تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی انفرادی و ۳۰۰ مورد در حوزه کارگاهی پرداخت شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.