سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگر سی ان ان: تمامی مجسمه‌های جرج واشنگتن و توماس جفرسون را به پایین بکشید+ تصاویر

تحلیلگر شبکه آمریکایی سی ان ان خواهان سرنگون کردن تمامی مجسمه‌های جرج واشنگتن و توماس جفرسون شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل، تحلیلگر شبکه آمریکایی سی ان ان در سخنانی خواهان سرنگونی و نابود کردن تمامی مجسمه‌های جرج واشنگتن و توماس جفرسون شد.

در حالیکه آتش اعتراضات علیه نژادپرستی هر روز در مناطق مختلف آمریکا شعله ور‌تر می‌شود، «آنجلا رای» تحلیلگر تلویزیون سی ان ان در سخنانی پیشنهاد داد تا تمامی مجسمه‌های جرج واشنگتن و توماس جفرسون سرنگون شده و متلاشی گردند؛ چرا که به گفته او آن‌ها افرادی برده دار بودند.

تحلیلگر سی ان ان روز پنجشنبه در سخنانی گفت: تاریخ آمریکا باشکوه نیست. جرج واشنگتن یک برده دار بود. ما نیاز داریم تا از برده داران بخاطر آنچه که بودند، انتقاد کنیم. چه ما فکر کنیم آن‌ها از آزادی آمریکا محافظت می‌کردند یا نه، او (جرج واشنگتن) از آزادی من حفاظت نکرد؛ او اجداد من را آدم به حساب نمی‌آورد.

آنجلا رای، تحلیلگر سی ان ان

وی در پایان سخنان خود گفت: برای من فرقی ندارد این، مجسمه جرج واشنگتن است یا توماس جفرسون، تمامی آن‌ها باید سرنگون شوند.

طبق اعلام دیلی میل، پیشنهاد این تحلیلگر سی ان ان در حالی بیان می‌شود که تظاهرات سراسری در امریکا در اعتراضات به مرگ جرج فلوید، شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله به دست پلیس در شهر مینیاپولیس، ابعاد تازه‌ای به خود گرفته؛ بطوری که یادبود‌ها و مجسمه‌های نصب شده در این کشور نیز از آتش خشم و غضب معترضان در امان نمانده و ده‌ها عدد از آن‌ها تخریب شده است.

رسانه‌های خبری روز گذشته نیز اعلام کردند معترضان آمریکایی در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا، یک مجسمه از کریستف کلمب، کاشف اصلی قاره آمریکا را از جای خود کنده، آن را به آتش کشیده و سپس به آب انداختند.

گفتنی است جرج واشنگتن نخستین رئیس جمهور آمریکا و توماس جفرسون، از بنیانگذاران آمریکا و نویسنده اصلی اعلامیه استقلال این کشور بود.

تصویری از یک معترض آمریکایی در حال پاشیدن رنگ بر روی مجسمه کریستف کلمب 

تصویری از سرنگونی مجسمه کریستف کلمب

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.