سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زخم کرونا بر پیکر بازار‌های صادارتی خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: با شیوع ویروس کرونا بازار‌های صادراتی چذابه و شلمچه از دست رفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نورالله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: بازار‌های صادراتی خوزستان به بخصوص بازارچه‌های تجاری چذابه و شلمچه با شیوع ویروس کرونا از دست رفت و مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و تحمیل هزینه‌های سنگین به خصوص برای کشاورزان و اقلام صادراتی که عمدتا" میوه و تره بار است بسیار خسارت بار بوده است.

او بیان داشت: بسیاری از بنادر کشور‌های حاشیه خلیج فارس بر روی کشتی‌ها و شناور‌های تجاری خوزستان به علت شیوع ویروس کرونا بسته است وبا توجه به اینکه صادرات غیر نفتی به عنوان یک استراتژی مهم از جمله روش‌های دستیابی به رشد مستمر اقتصادی به خصوص در بستر تحریم است .

حسن زاده افزود: ضروری است در شرایط حاضر با برقراری یک دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی از سوی دولتمردان و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به تدوین و اجرایی کردن پروتکل‌های مشترک بهداشتی بین کشور‌های همسایه به خصوص عراق نسبت به گشایش مرز‌های تجاری اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: با محدود شدن صادرات، درآمد ارزی کاهش یافته و در عوص هزینه‌های سنگین بهداشتی و سلامت بر کشور تحمیل شده است.

این مقام مسئول گفت: دولت به علت تحقق نیافتن درآمد‌ها در سال ۹۹ با کسری بودجه رو به رو خواهد شد و کرونا اثرات عمیقی بر فعالیت‌های اقتصادی کشور به خصوص بخش خدمات (اصناف، گردشگری، هتل‌داری، رستوران‌ها و حمل و نقل) داشته به طوری که سبب کاهش اشتغال و افزایش بیکاری شده است.

او اظهار داشت: برآورد می‌شود سهم ایران از خسارت اقتصادی جهان معادل ۲.۲درصد یعنی حدود ۷۹میلیارد دلار باشد و این حجم خسارت اقتصادی ایران ناشی از کرونا در صورت تداوم، افزایش خواهد یافت از این رو دولت باید تدابیر لازم را برای غلبه بر این فشار‌های اقتصادی از جمله محدودیت واردات به روش انتقال بدون ارز و ایجاد انگیزه و مشوق‌ها برای توسعه صادرات به کار گیرد.

انتهای پیام/م
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.