سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ۸میلیون تنی خراسان رضوی از تولیدات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ۱۳۰میلیون تن تولیدات کشاورزی کشور ۸میلیون تن سهم خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در جمع مسئولین دره یام بخش مشکان شهرستان خوشاب گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید کل تولیدات کشاورزی کشور ۲۵ میلیون تن بود که سهم خراسان رضوی ۱و نیم میلیون تن بود، اما امروز میزان تولیدات کشاورزی در کل کشور ۱۳۰ میلیون تن است که سهم استان  ۸ میلیون تن شده است.

او افزود: در توزیع امکانات و سرمایه ها، اولویت‌های ما با سیاست‌های نظام و دولت باید همخوانی داشته باشد، اولویت توزیع کود و دیگر سرمایه‌ها ابتدا با محصولات اساسی مانند جو، گندم  است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ادامه داد: در بخش سوخت باید ببینیم اولویت سیاست گذاری نظام و دولت چیست، در کشور متناسب با نیاز‌های همه کشاورزان منابع و امکانات نداریم که هر کسی هر چقدر کود و یا سوخت نیاز داشت بدهیم.

اورانی بیان کرد: آموزش و ترویج یکی از نیاز‌های اصلی این مناطق است و باید با برنامه درست  به کشاورزان  برنامه‌های آموزشی را تبیین کنیم.

او تصریح کرد: آموزش و ترویج در این مناطق باید برای خانواده‌ها باشد و مشارکت خانوادگی در تولیدات کشاورزی داشته باشند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: طرح مطالعاتی که تهیه شده یک طرح ملی است، با مسئولان استانی و نمایندگان مجلس جلسه گذاشته شود تا ویژه به عنوان یک پروژه ملی نگاه کنند و تامین اعتبار شود تا ظرف ۳ سال بتوانیم این منطقه را سرو سامان بدهیم.

اورانی اظهار کرد: مسئولان جهاد شهرستان پیگیر کار باشند و ما هم با نمایندگان و فرماندار پیگیر هستیم تا بحث آب را در این منطقه به یک سرانجام مناسب  برسانیم.
 
او افزود: در بحث باغات هم بازدید‌هایی از مناطق احیا شده مانند کوه سرخ به اتفاق باغداران داشته باشند، احیای باغات مشکل بزرگی نیست.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در بحث دام سبک نیشابور را مشاهده کنید و به اتفاق دامداران از شرکت‌هایی که در حوزه اصلاح نژادی کار می‌کنند بازدید کنید.
اورانی بیان کرد: در بحث شیر ۲۰  روستا وجود دارد که نیازمند یک مجتمع جمع آوری شیر هستند، یک سرمایه دار را پیدا کنید و کمک کنید جمع آوری شیر منطقه را راه اندازی کند. 
 
او تصریح کرد: حل همه مشکلات این شهرستان در داخل شهرستان نیست، نگاه به بیرون و تعاملی داشته باشیم مثلا در خوشاب کارخانه لبنیاتی نیست، ولی در قوچان و یا شهرستان همجوار دیگری که است چرا تعامل نداشته باشیم.

مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: پارسال در خوشاب نمایشگاه کشاورزی برگزار شد، امسال هم در این منطقه نمایشگاه اصلاح نژاد دام را داشته باشیم.
 
انتهای پیام//ع. ظ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.