مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: امسال شاهد افزایش ۴۰ درصدی سطح زیر کشت زیره در خوشاب هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ابراهیم رود سرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ضمن اشاره به توسعه سطح زیر کشت زیره در شهرستان نسبت به پارسال گفت: سطح زیر کشت زیره با افزایش ۴۰ درصدی از هزار و ۲۶۵ هکتار در سال قبل به یک هزار و ۷۷۰ هکتار در سال زراعی امسال رسیده است.

او افزود: متوسط عملکرد زیره دیم در شهرستان ۲۵۰کیلوگرم در هکتار و عملکرد زیره آبی ۶۵۰ کیلوگرم در هکتار می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: با افزایش ۴۰ درصدی زیر کشت این گیاه دارویی پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۵۰ تن زیره سبز برداشت شود.

رودسرابی ضمن اشاره به رتبه نخست شهرستان در سطح زیر کشت و تولید زیره دیم در استان، بیان کرد: برداشت این محصول دارویی با ارزش در خوشاب از اواسط خردادماه آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

سرمایه گذاری کم هزینه، ولی پرسود

علی اکبر حیدری مدیرعامل شرکت فلاحت پیشگان خوشاب «کارآفرین» در گفت و گو با خبرنگار گروه استانی باشگاه خبرنگاران جوان گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: به دلیل نبود کارگاه‌های فرآوری این گیاه دارویی مرغوب در خوشاب ،کشاورزان به قیمت بسیار پایین محصولات خود را به تجار سبزوار و شهرستان‌های همجوار می‌فروشند، که درصورت توجه بیشتر برای فرآوری این محصول ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان خواهد شد.
 

بیشتربخوانید:مشهد، بندرگاهی برای صادرات زیره از ایران

او افزود: با تنظیم شرایط بسیار خوب واگذاری زمین در شهرک صنعتی این شهرستان راه سرمایه گذاری کم ریسک درکنار حاشیه سود بالا محیا شده است.

مدیر عامل شرکت فلاحت پیشگان خوشاب ادامه داد: زیره و گیاهان دارویی بسیار مرغوبی مانند گل محمدی، گل گاو زبان و... در  خوشاب کشت و تولید می‌شود که با راه اندازی کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی در محل تولید این گیاهان می‌توان زمینه را برای اشتغال بالای جوانان فراهم کرد.

خواص درمانی زیره

اشتها آور، مدر، ضد نفخ، مقوی معده، افزاینده شیر مادران و در صنایع غذایی به عنوان چاشنی و طعم دهنده غذا‌ها و نوشیدنی‌ها کاربرد دارد.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.