سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد زنی زنبوردار نهاوندی در برداشت عسل

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از هرکیلو ۳۰ کیلو گرم عسل مرغوب برداشت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منوچهر ترکمان رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: یکی از زنبوداران باسابقه نهاوند قصد دارد رکورد جدیدی را در تولید عسل در استان به ثبت برساند و پیش‌بینی افزایش ۵ برابری  تولید را کرده است.

ترکمان افزود: سعید درویشی از زنبورداران نمونه و حرفه‌ای این شهرستان با بهره‌گیری از دانش روز و اصلاح نژاد ملکه زنبورعسل به پرورش ۳ هزار و ۵۴۰ کلنی با اشتغالزایی برای هشت نفر به طور مستقیم اقدام کرده است.

او گفت: این زنبوردار تلاشگر با بهره‌گیری از تجارب خود امسال پیش‌بینی می کند از هر کندو ۳۰ کیلو عسل برداشت کند در حالی میانگین برداشت او از هر کند و پارسال ۱۰ کیلو بوده است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: این تولیدکننده پارسال  ۲۰ تن عسل برداشت کرده است و با توجه به برنامه‌ریزی این زنبوردار پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به ۱۰۰ تن برسد.

او افزود: این زنبوردار علاوه بر تولید عسل، ۴۰۰ کیلو گرده گل، برموم و ژل نیز تولید کرده و در پرورش ملکه و ارسال به سایر شهرستان‌ها نیز فعالیت دارد.

ترکمان گفت: از دیگر اقدامات این زنبوردار خوش‌ذوق نهاوندی کمک در اسکان  قانونی و رعایت فواصل زنبورداران مهاجر در  بخش زرین‌دشت در سال جهش تولید است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
سوهان
۲۲:۰۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
واقعا جایی افتخار که این تلاشگر بی ادعا توانسته این رکورد رو بزنه