سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس قوه قضاییه:

به بهانه تملک، کارگاه های تولیدی تعطیل نشوند

رئیس قوه قضاییه گفت: هیچ کدام از بانک های کشور حق ندارند کارگاه و کارخانه ای را که به دلیل پرداخت نکردن اقساط تسهیلات تملک کردند، تعطیل و نیمه تعطیل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان فارس، گفت: همچنان که در مواجهه با کرونا آمده بودیم، باید برای مشکلات پساکرونا در حوزه اجتماع، اقتصاد، فرهنگ و نظام اداری را با تدبیر، مدیریت انقلابی دنبال کنیم.

رئیسی اظهار کرد: تدابیر حکیمانه رهبر، تلاش همه دستگاه‌ها و حضور فعال مردم در پی قانع شدنشان با صحبت‌های کارشناسان مرتبط بهداشت، سبب کاهش آسیب‌های کرونا شد.

او افزود: مساجد، حسینیه و کارگاه‌های مختلف به کارگاه‌های تولیدی و توزیع کمک مومنانه تبدیل شود و در پسا کرونا نیز باید با همین رموز کار کنید.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ویژگی تحولگرایی و تحول خواهی امام راحل که رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۴ خرداد به آن اشاره کردند باید در بخش‌های مختلف نظام اداری ما به ویژه در اجرای عدالت اجرا شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: پاسخگویی به خدا، پاسخگویی به ارباب رجوع، پاسخگویی به امور مردم و پاسخگویی سلسله مراتب اداری و نظارتی از ویژگی‌های نظام اسلامی است.

او با بیان این که برای شکل دادن ایران قوی به مدیران قوی، شجاع و آماده خطرکردن باشیم افزود: مدیران باید همواره نسبت به ظرفیت‌های در اختیار آماده پاسخگویی باشند.

رئیس قوه قضاییه گفت: این قوه با همه وجود از مدیر شجاعی که در تحریم برای دور زدن تحریم و اداره کشور، خود را به آب و آتش می‌زند حمایت می‌کند همچنان که از سرمایه گذاران پرتلاش برای روشن نگاه داشتن واحد تولیدی باید از جنبه‌های مختلف از جمله تسهیلات بانکی، قضایی و اداری باید حمایت کرد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این که باید در شرایط فعلی به کارآفرین و تولید کننده مهلت داد تا تلاش کند و به نتیجه برسد، افزود: هیچ کدام از بانک‌های کشور حق ندارند کارگاه و کارخانه‌ای را که به دلیل پرداخت نکردن اقساط تسهیلات تملک کردند تعطیل و نیمه تعطیل کنند.

این مقام عالی کشور تصریح کرد: به بانکی که زیر نظر دولت فعال است نباید اجازه داد این کار را بکند و سازمان بازرسی این موضوع را پیگیری می‌کند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: در بخش اقتصاد و تولید، مدیران با شجاعت و با جرات که به میدان بیایند، سهم مهمی در راه انداختن چرخه تولید دارند.

رئیسی با بیان این که جهش تولید مقدمات می‌خواهد افزود: اعتبارات، برنامه ریزی و نیروی انسانی کارآمد نقش مهمی در تولید دارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به انجام کار‌های به ظاهر نشدنی توسط شهدا از جمله شهدای فارس در دوران دفاع مقدس، گفت: نیروی انقلابی نمی‌شود نمی‌شناسد و مدیریت توانمند، باانگیزه و انقلابی، همانند شهدا، بسیاری از کار‌های نشدنی را شدنی کردند که پیشرفت با وجود تحریم‌ها و اقتدار در منطقه با قاسم سلیمانی، از جمله آن است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: ملاصدرای شیرازی اصلی دارد که می‌گوید در پرتوی عدالت، عقل‌ها شکوفا می‌شود و هوا‌های نفسانی به دنبال آن حرکت می‌کند و در ظلم هم همین گونه است.

او گفت: فساد در یک اداره، گوشه است، اما نظام با فساد نمی‌سازد و ذائقه نظام ادری کشور فساد ناپذیر است.

رییس قوه قضاییه افزود: از سازمان‌های اداری می‌خواهم نظارت درون سازمانی را در بخش‌های مختلف از جمله دیوان محاسبات، شکایت استانداری واطلاعات تقویت کنند زیرا هرچه نظارت درونی بیشتر شود، کار نظارت بازرسان بیرون کم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: مرزبانی در بخش‌های مختلف را باید تقویت کرد از جمله وزارت نیرو باید جلوی حفر چاه‌های غیرمجاز را بگیرد و منابع طبیعی اجازه تصرف به جنگل ندهد، تا نیاز به ورود قوه قضاییه نباشد.

او افزود: با اولویت بندی، تغییر کاربری غیرمجاز، تصرف اراضی و تبدیل زمین‌های کشاورزی به ویلا، باید بررسی شود و جلوی افرادی که با رابطه، به منابع طبیعی دست درازی می‌کنند گرفته شود نه عشایری که ۴۰ سال پیش برای زندگی خود چاه زده است.

رییس قوه قضاییه گفت: زمین خواری از مشکلات بزرگ در فارس است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و مسئولان مربوط مرزداران این حوزه و هم دادگستری باید این موضوع را پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: در فارس تعداد قابل توجهی از ابتاع بیگانه حضور دارند که باید ساماندهی شوند.

او با بیان این که کار در کشور ایران بر اساس انتخابات است افزود: مجلس شروع شده و دولت یک سال دیگر از کارش باقی مانده، تسریع در همه کار‌ها باید باشد و با انشاالله کار‌ها را عقب نیندازیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آقای رئیسی چرامسولینکشوردرددل مردم رابرسی نمیکنندوانقلاب کردیم برای گرانی و مشکلات وفسادشمارسیدگی کنیدبخدازن ودخترهامیرونندکارگری چرا