سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله صیادان با اسلحه شکاری به پرندگان در اندیمشک

برخی افراد با اسلحه شکاری مبادرت به تیراندازی به سمت پرندگان بزرگ جثه و شکاری نموده و با زخمی کردن آنان عملا ادامه حیات را از پرندگان می‌گیرند.

عیدی گماری رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برخی افراد دارای اسلحه شکاری اعم از ساچمه‌ای و بادیّ به قصد نگهداری پرندگان راسته شکاری در منزل خود، مبادرت به تیراندازی به سمت پرندگان بزرگ جثه و شکاری نموده و با زخمی کردن آنان عملا ادامه حیات را از پرندگان می‌گیرند.

او افزود: شکار و حتی زخمی کردن این پرندگان، نه تنها موجبات قطع و اختلال در زنجیره هرم غذایی طبیعت میگردد. بلکه، نگهداری این گونه پرندگان و سایر، مشمول مجازات خواهد بود.

عیدی گماری بیان داشت: نگهداری این پرندگان شکار و زخمی شده در منزل، ابتدای به ظاهر، به مذاق برخی می‌آید. اما ادامه نگهداری، بدلیل گوشتخوار بودن این راسته پرندگان، هزینه بالای تغذیه و نیاز به فضای، بتدریج امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک از اصحاب اسلحه شکاری اعم از ساچمه‌ای و بادی خواست، بصرف لذت لحظه‌ای شکار غیر مجاز، سبب زخمی و سلب حیات این گونه‌های با ارزش در طبیعت نشوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با فرض سهوی بودن تیراندازی و .. به سمت این قبیل پرندگان، ضمن خودداری از رها سازی پرندگان معیوبی در محیط بدون آب و غدا لطفا جهت درمان و ادامه نگهداری، آنان را تحویل اداره حفاظت محیط زیست نمایند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.