رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از ساماندهی ۳۰۰ صیادان در تالاب شادگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم مجدمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: ۳۰۰ صیاد رسمی که دارای مجوز صید از اداره محیط زیست هستند در این شهرستان شناسایی و ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه صیادان و قایق‌های آن‌ها بطور کامل شناسایی‌شده اند، اظهار داشت: پیش‌بینی لازم برای تامین سوخت این صیادان انجام شده است.

مجدمی صید پرندگان در تالاب بین‌المللی شادگان را ممنوع اعلام و تصریح کرد:: افرادی که اقدام به شکار پرندگان نمایند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول وسعت تالاب بین‌المللی شادگان را ۴۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۳۳۷ هزار هکتار آن پناهگاه حیات‌وحش است که در آن ۳۱۱ گونه جانوری شناسایی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان اذعان داشت: مهاجرت پرندگان به تالاب بین‌المللی شادگان امسال با توجه به بارندگی مناسب نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

رحیم مجدمی وضعیت آبی تالاب بین‌المللی شادگان را خوب توصیف کرد و گفت: تالاب از ۲ بخش آب شیرین و آب‌شور تشکیل شده که وضعیت آب شیرین آن با توجه به بارندگی‌های اخیر و جریان یافتن آب در رودخانه جراحی در حد مطلوب است.

وی اظهار کرد: ۹۰ درصد آب شیرین تالاب از رودخانه جراحی تامین می‌شود.

هور الدورق یا هور الفلاحیه یا تالاب شادگان یکی از معدود تالاب‌هایی است که در سازمان بین‌المللی یونسکو ثبت جهانی شده‌است. این تالاب یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی منطقه و جهان به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/گ

شناسایی صیادان تالاب شادگان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.