سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود ۳۴ هزار نفر در مراکز غربالگری کرونا در سیستان و بلوچستان ویزیت شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در مراکز ۱۶ ساعته غربالگری این ویروس در سیستان و بلوچستان ویزیت شده‌اند.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: ۱۲ مرکز ۱۶ ساعته غربالگری کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف کاهش ازدحام جمعیت مردم در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده و در این مراکز نمونه‌برداری و پیگیری فعال انجام می‌شود.

او ادامه داد: چهار هزار ۳۲۷ نفر از مجموع افراد مورد ویزیت قرار گرفته در این مراکز غربالگری مشکوک به کرونا شناسایی و ۱۷۸ نفر جهت بستری به بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی گفت: ویروس کرونا نه واکسن دارد و نه درمان بلکه تنها رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین اصل و اساس مقابله با این بیماری است.


بیشتر بخوانید:


او  افزود: ۲ آزمایشگاه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال بوده به طوریکه تاکنون بیش‌از ۲هزار تست آزمایشگاهی کرونا در این مراکز انجام شده و برنامه‌ریزی لازم برای راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در شهرستان سراوان در حال انجام است.

طباطبایی با اشاره به این موضوع که تست آزمایشگاهی برای همه افراد لازم نیست افزود: افرادیکه در معرض تماس با فرد مثبت بوده‌اند، افرادی که علائم دارند و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند جزو اولویت نمونه برداری قرار دارند.

انتهای پیام/.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.