سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان:

۷۵۰ روستای لرستان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۷۵۰ روستای استان تا پایان امسال از مزایای اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۷۵۰ روستای استان تا پایان امسال از مزایای اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

شهاب حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای توسعه ارتباطات مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال در تمامی مناطق استان، سه برنامه شامل شبکه تلفن همراه، شبکه فیبر نوری و شبکه اینترنت پرسرعت در دستور کار قرار دارد.

او اظهار داشت: در پروژه توسعه شبکه فیبر نوری تحت عنوان تار، ۲۱۰ کیلومتر فیبر در سطح استان در حال اجرا می‌باشد و در نتیجه اجرای این پروژه می‌توان به بهره‌مندی ۲هزار و ۳۳۴ روستای این استان از خطوط تلفن ثابت اشاره کرد که در این زمینه شاهد رشد بیش از ۸۲ درصدی تلفن ثابت در روستا‌ها بوده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به وضعیت مطلوب پوشش تلفن همراه در سطح استان گفت: در پروژه توسعه شبکه تلفن روستایی، احداث ۱۶ سایت جدید ارتباطی در دستور کار قرارگرفته که از این تعداد ۱۲ سایت به بهره‌برداری رسیده و چهار مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

حیدری ادامه داد: در این زمینه ۲ هزار و ۵۷۸ روستا از مجموع ۲ هزار و ۸۶۱ روستای لرستان بهره مندی کاملی از شبکه‌های ارتباطی دارند که ضریب این خدمت پوشش ۹۱ درصدی است.

او تصریح کرد: پروژه تامین اینترنت پرسرعت در ۲ فاز برنامه‌ریزی شده که با اجرای فاز اول یکهزار و ۲۴۵ روستای استان از این سرویس بهره‌مند شده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری ۷۵۰ روستای دیگر نیز از این خدمت برخوردار شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: در این زمینه تکنولوژی ۳۶ سایت ارتباطی ارتقا داده شده که علاوه بر افزایش سطح کیفیت ارتباطی، آمادگی جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی، پایدار نگه‌داشتن زیرساخت‌های ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی حاصل شده است.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.