سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو عملیات مقابله با آلودگی نفتی در بوشهر اجرا شد

دو عملیات مقابله با آلودگی نفتی در کانال دسترسی بندر بوشهر با موفقیت اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پی گزارش مرکز کنترل ترافیک دریایی بوشهر مبنی بر دیدن لکه‌های آلودگی، بلافاصله هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و گروه ارزیابی به موقعیت اعزام شد.

حجت خسروی افزود:گروه ارزیابی، مورد آلودگی را روغن سوخته تشخیص داد که به وسعت بیش از ۸۰ متر مربع با جزر دریا از اسکله نیروی دریایی ارتش به سمت اسکله‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال حرکت بود.

او بیان کرد: این آلودگی با قایق گروه مقابله با آلودگی و شناور احسان با استفاده از بوم جاذب پاکسازی شد. همچنین با شناسایی شناور متخلف، صورتجلسه‌ای به دست یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان تنظیم و به مقام قضایی ارسال شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در پی گزارشی دیگر از مرکز کنترل ترافیک دریایی بوشهر مبنی بر آبگرفتگی شدید یک فروند لنج در محدوده داک شرکت صدرا، به سرعت تیم مقابله با آلودگی برای بررسی و جلوگیری از آلودگی به آن محل اعزام شدند.

خسروی افزود: تعدادی مخزن حاوی گازوئیل بر روی عرشه موتور لنج  وجود داشت که در صورت غرق شدن شناور باعث آلودگی می‌شد بنابراین برای پیشگیری از ایجاد آلودگی، با استفاده از بوم رودخانه‌ای باد شونده و بوم جاذب شناور محصور شد.

او بیان کرد: در ادامه عملیات و با موافقت مالک موتور لنج مبنی بر شناور سازی لنج یاد شده، بوم‌های جاذب جمع آوری شدند و عملیات پیشگیری از آلودگی با موفقیت به پایان رسید.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: پیشگیری از‌ آلودگی محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است و در صورت دیدن هرگونه کوتاهی از سوی شناور‌ها با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.