سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از 12 نخبه صنایع دستی کردستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان گفت: به مناسبت روز صنایع دستی ۱۲ نفر از نخبگان و هنرمندان برتر حوزه صنایع دستی کردستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل مریوانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به هنرمندان و دست اندرکاران حاضر و تمامی صنعتگران عرصه صنایع دستی استان گفت:برگزاری مراسم تجلیل ازهنرمندان و نخبگان حاضر در این مراسم نشان از توانایی‌های استان در حوزه‌های مختلف صنایع دستی و توانایی رقابت این بخش در کردستان با سایر استان‌های کشور است.

مریوانی با تاکید بر لزوم توسعه بازار عرضه و فروش صنایع دستی در سطح استان، کشور و خارج از کشور اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان در زمینه توسعه علم بازاریابی و افزایش توانایی فروش صنایع دستی توسط صنعتگران آماده همکاری و برگزاری کارگاه‌های تخصصی است و در این راستا از پیشنهادات و نظرات افراد خوش فکر، توانمند، خلاق و علاقه‌مند به توسعه صنایع دستی استان استقبال می‌کند.

او به شهرت و سابقه طولانی برخی استان‌های کشور در زمینه تولید صنایع دستی اشاره کرد و افزود: کردستان با وجود هنرمندان، نخبگان و جوانان خلاق توانسته در زمره استان‌های موفق در بخش صنایع دستی کشور قرار گیرد و این موضوع جای بسی خرسندی است.

مریوانی بر لزوم راه اندازی موزه ویژه نگهداری و نمایش آثار فاخر صنعتگران و هنرمندان کردستانی در آینده اشاره کرد و گفت: خسارت‌های وارده به صنایع دستی و صنعتگران استان جمع بندی و احصاء شده و به مراجع ذی صلاح نیز جهت اتخاذ تصمیم و حمایت لازم ارسال شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره تولید و عرضه صنایع دستی در استان افزود: تشکیل تعاونی‌ها و شرکت‌های صنایع دستی و حضور و مشارکت مستمر صنعتگران، هنرمندان و نبخگان در این تعاونی‌ها به منظور نیل به هدف تکمیل این زنجیره امری ضروری و لازم است.

او درادامه به برگزاری مراسمات ویژه درسال‌های آتی برای گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شروع ویروس کرونا نتوانستیم آنطور که باید برنامه‌ای ویژه برای صنعتگران و فعالین این حوزه برگزار نماییم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.