سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند درصد از مدارس البرز فرسوده است؟

مدیرکل نوسازی وتجهیز مدارس البرز گفت: حدود ۳۵ درصد فضا‌های آموزشی البرز فرسوده است.

محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی وتجهیز مدارس البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که طرح ایمن سازی مدارس از سال ۱۳۹۰در البرز آغاز شده و تا کنون ۱۱۷ مدرسه استان مقاوم سازی شده است، گفت:  اکنون حدود ۳۵ درصد مدارس البرز فرسوده است که برای ایمن سازی آن‌ها به مشارکت خیران نیک اندیش در کنار تخصیص اعتبارات دولتی نیازمندیم.

او افزود: برای احداث هر متر مربع از مدارس حدود ۳۰ میلیون ریال و برای مقاوم سازی هر مترمربع فضای آموزشی به حدود یک سوم این عدد یعنی حدود ۱۰ میلیون ریال هزینه می‌شود که برای تامین آن به بودجه ملی و استانی نیاز داریم.

 مدیرکل نوسازی وتجهیز مدارس البرز گفت: اکنون کارشناسان در قالب تیم‌های تخصصی به مدارس استان اعزام می‌شوند تا فرآیند بررسی فنی و تخصصی فضا‌های آموزشی را انجام دهند که حدود یک میلیارد ریال برای این بررسی‌های کارشناسی اختصاص یافته است.

او افزود: در استان البرز ۱۷ هزار و ۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که باید به محلی امن برای فعالان سنگر تعلیم و تربیت تبدیل شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس البرز با بیان این که سال گذشته نیز ۵۰۰ مدرسه البرز درطرح استاندارسازی قرارگرفت، گفت: تا پایان سال ۹۹ حدود ۹۰ درصد مدارس البرز به صورت فنی و تخصصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دلاوریان افزود: سال گذشته ۱۵۰ مدرسه استان البرز در ردیف تخریب و بازسازی و ۳۵۰ مدرسه نیز مورد مقاوم سازی قرارگرفت.

انتهای پیام /ر. خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.