رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه بازدید از طرح های آموزشی استان البرز از بهره برداری ۱۴ هزار کلاس درس برای سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مجتمع سازی و ساخت مدارس بزرگ در برنامه تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش دیده شد و ما ملزم شدیم که بر اساس این برنامه به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی حرکت کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: چند طرح در سال‌های گذشته در استان البرز تعریف شد که به دلیل کمبود اعتبار به حال خود رها شده بود که خوشبختانه در یک سال اخیر این پروژه‌های نیمه تمام فعال شدند که امروز از روند پیشرفت پروژه‌ها بازدید شد.

رخشانی مهر گفت: پروژه‌ها از روند خوبی برخوردارند و پیمانکاران فعال هستند و طبق برناه ریزی‌های انجام شده امیدواریم این دو پروژه مجتمع سازی در مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

او افزود: شرایط فضای فیزیکی آموزشی در استان البرز نامناسب است و افتتاح این طرح‌ها بسیار مهم و ضروری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: در سال جاری در سطح کشور ۱۴ هزار کلاس درس به بهره برداری می‌رسد که در این راستا برنامه ریزی خوبی برای تحقق آن انجام شده است.

او افزود: مدارس بزرگتر عمده اولویت‌های ما است، در مهرماه سال ۹۷ حدود ۵۴ مورد از این پروژه‌های بزرگ که با زیر بنای بیش از ۱۰ هزار متر مربع داشتیم، با برنامه که انجام شد ۱۰ پروژه‌ها در سال ۹۸ تکمیل شد و مابقی دارای پیشرفت فیزیکی خوبی بوده و پروژه‌ها فعال هستند.

رخشانی مهر گفت: اکنون سرانه اموزشی ۵۲ دهم متر مربع است با تحویل این ۱۴ هزار کلاس درس سرانه به ۵۴ دهم می‌رسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور گفت: سال گذشته دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بابت مدرسه سازی از محل اعتبارات ملی، حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه شد و تعهد خیرین جهت ساخت مدرسه در سال ۹۸ بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

اوافزود: اگر خیرین پروژه‌های آموزشی را در روستا‌ها ۳۰ و در شهر‌ها به ۵۰ درصد پیشرفت برسانند مابقی را از منابع مدرسه سازی تکمیل می‌کنیم، که ۳ هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ برای پروژه‌های مشارکتی تخصیص داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز نیزگفت: تا مهرماه امسال ۲۵۰ کلاس درس جدید تکمیل و آماده تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

 دلاوریان افزود: با اعتباراتی که برای احداث مدارس در ۲ سال گذشته در اختیار داشته ایم، سرانه فضای آموزشی استان از ۳ ممیز ۲۴ صدم به ۳ ممیز ۸۰ صدم مترمربع به ازای هر نفر رسیده است.

او گفت: با افزایش سطح سرانه فضای آموزشی، رتبه استان البرز در سال ۹۸ از جایگاه ۳۱ به سی ام کشوری ارتقا یافته است.

 دلاوریان افزود: به منظور تامین ایمنی دانش آموزان و فرهنگیان ۱۱۷ مدرسه این استان از محل اعتبارات ملی واستانی مقاوم سازی شده است و یکی از اولویت‌های سال ۹۹ نیز مقاوم سازی مدارس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرزگفت: مقاوم سازی مدارس به دلیل تامین امنیت دانش آموزان و معلمان در کلاس‌های درس از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

اوافزود: ۳۵۰ مدرسه البرز نیاز به مقاوم سازی دارد و ۱۵۰ مدرسه این استان هم باید تخریب کامل شود لذا برای مقاوم سازی و بازسازی مدارس نیاز به مشارکت بالای خیرین نیک اندیش و همچنین نگاه ویژه مسوولان استانی و کشوری داریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام /د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.