سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل بیش از ۸ هزار دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از تحصیل ۸ هزار و هفتصد دانش آموز با نیاز ویژه در سال تحصیلی جاری در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر ئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان  صبح امروز در بازدید از حوزه امتحانی دانش آموزان دارای آسیب شنوایی متوسطه دوره اول مدرسه استثنایی توکل سنندج اظهار کرد: رعایت دستور العمل‌ها و اجرای کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اولویت اصلی در برگزاری امتحانات نهایی است.

رنجبر گفت: حوزه‌های امتحانی پیش از ورود دانش آموزان و بعد از برگزاری امتحانات، ضدعفونی می‌شود و تمامی دانش‌آموزان با به همراه داشتن ماسک و ارزیابی دمای بدن با تب سنج و رعایت فاصله اجتماعی در جلسه امتحان حضور پیدا می‌کنند.

او تصریح کرد: تلاش ما در آموزش وپرورش استثنایی استان حفظ سلامت، ایجاد محیطی سالم و آرام برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان است تا با کمترین استرس و فشار روانی سال تحصیلی خود را به اتمام برسانند.

رنجبر گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۳۸۰ نفردانش آموز در ۸۸ مدرسه ومرکزمستقل وکددار با نیاز‌های ویژه استان به تحصیل پردازند.

او افزود:همچنین ۴۸۵ نفردانش آموز تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی، ۸۵۶ نفرنوآموز دیرآموز دردوره پیش دبستانی، ۴۶۰۰ نفردانش آموز دیرآموز در پایه‌های اول تا سوم و ۱۴۵۰ نفردانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری درپایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی ازخدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه استان استفاده کردند.

او در ادامه گفت: فضای مناسب، برخورد عاطفی ومحبت آمیز با دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، حفظ آرامش وپرهیز از شتابزدگی، رعایت بهداشت ونظافت محل آزمون، جلوگیری از ایجاد سروصدای اضافی و کنترل رفت وآمد در حوزه‌های امتحانی باید مورد توجه قرارگیرد.

رنجبراظهار داشت: خصلت عمده ارزشیابی سازنده در پویایی و گستردگی آن است تا بتوان تصویری از تمامیت شخصیت دانش آموز ارائه ودر جهت رشد، ارتقا وبالندگی آنان گامی مؤثر برداشت.

او خاطر نشان کرد: دانش آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه‌های اجتماعی وآینده سازان یک جامعه محسوب می‌شوند به همین جهت شناسایی، پیشگیری، مداخله بهنگام، هدایت وکمک به بهبود کیفی آموزش آنان وارائه توصیه‌های مناسب به خانواده‌ها ازاهمیت بالایی برخورداراست.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.