سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با صدور پیامی روز جهانی صنایع دستی را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پیامی روز جهانی صنایع دستی را تبریک گفت .

او گفت : ۱۰ ژوئن مصادف با ۲۱ خرداد ماه که در تقویم جهانی به نام "روز جهانی صنایع دستی" ثبت شده، فرصتی است تا آن دسته از فعالین، هنرمندان و صنعتگران این عرصه که همواره در پیشانی این صنعت نقش آفرینی می‌کنند، ارج نهاده شوند.

قادری افزود : هنرمندان و صنعتگران استان هنر پرور کرمانشاه نقش بی بدیلی در تجسم زیبایی‌ها و حفظ هنر اصیل و ناب این دیار دارند. هنری که تجلی بخش روح بزرگ انسانی و نمادی از تمدن کهن این دیار است. بدون تردید فعالیت بیش از ۲۰ هزار صنعت گر فعال در سطح استان سرمایه گران بهاییست که می‌تواند با توجه بیشتر به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه و گسترش هنر اصیل ایرانی نه تنها به غنای فرهنگی این دیار کمک کند بلکه توان و ظرفیت فراوانی در تحقق شعار مدنظر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید و به حرکت در آوردن چرخ‌های بخش مهمی از اقتصاد استان کرمانشاه را داشته باشند.

او افزود : قطعا حمایت همه جانبه از هنرمندان و صنعتگران استان کرمانشاه به عنوان یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل در سال جاری در دستور کار قرار خواهد داشت.

قادری گفت : شناسایی، ساماندهی و حمایت از هنرمندان و صنعتگران فعال احیای صنایع دستی منسوخ شده استان، کمک به برند سازی محصولات صنایع دستی، ثبت ملی صنایع دستی شاخص استان و تلاش برای ثبت جهانی این هنر‌های اصیل به صورت خاص و یا شهر‌های صنایع دستی، همچنین تلاش برای توسعه بازاریابی و صادرات و نیز تجاری سازی محصولات صنایع دستی در کنار احداث بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در سطح استان و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی که نهایتا منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان خواهد شد، بخشی از اولویت‌های کاری مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در این سال خواهد بود.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.