سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان هواپیمایی کشور مطرح کرد؛

از هوش نخبگان ایرانی تا تولید موتور هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: نخبگان ایرانی تا پایان سال جاری موتور هواپیمای غیرنظامی تولید می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشور در بازدید از آیین افتتاح سفرهای داخلی گردشگری فرودگاه پیام، گفت: نخبگان ایرانی در تلاش هستند تا پایان سال جاری کار مهندسی شناسنامه دار خود را برای تولید موتور هواپیمای غیر نظامی که به علت تحریم‌ها غیرقابل دسترسی بود به سرانجام برسانند و این مسئله تنها با تلاش ایرانی ها و بدون مداخله و کمک کشور دومی انجام می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: رسیدن به سود اقتصادی باید با در نظر گرفتن منافع ملی کشور باشد، برخی اشتباه ها در حوزه اقتصاد کشور موجب شد طی سال‌های گذشته در حوزه صنعت آن طور که انتظار می‌رفت به موفقیت دست پیدا نکنیم که پا نگرفتن فرودگاه پیام به عنوان یک مصداق بارز مطالب ذکر شده است.

عابدزاده با اشاره به این که فرودگاه کیش به چهارده نقطه کشور وصل است، گفت: استان البرز با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد و وجود اقوام مختلف می‌تواند به اکثر نقاط کشور پرواز داشته باشد.

او افزود: سال‌ گذشته موفق شدیم قطعات موتور هواپیمایی در صنعت غیرنظامی را که ساختار پیچیده ای دارد با تلاش جوانان ایرانی تعمیر کنیم، که البته آمریکایی ها به طرق مختلف و تهدید سعی داشتند ما را از ساخت و تعمیر این امکانات و تجهیزات دور کنند.

عابدزاده با بیان این که به درک درستی از توسعه استان البرز می‌توانیم به نقاط مثبت پیشرفت برسیم، گفت: مجموعه فرودگاه پیام با حمایت تمامی مسئولان ارشد کشوری و لشکری فعالیت خود را در راستای ارائه خدمات به مردم آغاز کرده است.

او با بیان این که سعی داریم با حمایت از فرودگاه پیام این مجموعه را به فرودگاه ملی تبدیل کنیم، افزود: در ابتدا فعالیت این مجموعه با حداقل امکانات، مجور فعالیت فرودگاه پیام را صادر کردیم، البته تمام استانداردهای لازم در راستای انجام پروازهای ایرلاین فراهم شد.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.