سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماز جمعه همدان با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان همدان گفت: نماز جمعه این هفته با رعایت نکات بهداشتی در بیشتر مناطق استان برگزار می شود.

سید صادق حسینی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به برگزاری این هفته نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا استان همدان، وضعیت فعلی این  استان در وضعیت زرد و سفید قرار دارد و به همین منظور این هفته  نماز جمعه در 23 نقطه از استان  بجز  شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان برگزار خواهد شد.

او افزود: نماز جمعه در شهر همدان از اسفندماه  پارسال به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل بود و طی هفته‌ی گذشته در شهر‌هایی که وضعیت سفید داشتند برگزار شد.

مدیر نمایندگی  شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه مصلی و محل‌های برگزاری نماز ضدعفونی و گندزدایی شده است، بیان کرد: برگزاری نماز جمعه در تمام شهر‌ها بجز نهاوند و تویسرکان  با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

حسینی توصیه کرد: افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماری قلبی و تنفسی جهت حفظ سلامت خودشان این هفته در نماز جمعه شرکت نکنند.

استفاده از ماسک، دستکش و همراه داشتن  سجاده، مهر و لوازم شخصی از دیگر توصیه های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به نمازگزاران است .

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان  با تاکید بر اینکه نمازگزاران از  آوردن کودکان به محل برگزاری نماز جمعه خودداری کنند گفت:  بردن کفش‌ها به داخل محل  برگزاری نماز جمعه هم ممنوع است .

حسینی با بیان اینکه فاصله صفوف نمازگزاران با رعایت حد شرعی باید زیاد شود افزود: افراد دارای علائم سرما خوردگی برای حفظ سلامتی نمازگزاران در نماز جمعه شرکت نکنند.

او خواستارشستشوی دست ها قبل و بعد از نماز جمعه شد و گفت:  برنامه‌های حاشیه نماز جمعه این هفته هم لغو و خطبه‌های نماز هم کوتاه ایراد خواهد شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.