سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه اصفهان نما، سامانه‌ای برای ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری به شهروندان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: با راه اندازی این سامانه شهروندان به هیچ عنوان و در هیچ مرحله‌ای نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری و دفاتر پیشخوان را نخواهند داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، سید احمد حسینی نیا معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در نشست خبری با حضور خبرنگاران در خصوص معرفی سامانه اصفهان نما گفت: در راستای تحقق هوشمند سازی شهر تلاش کردیم ۳۴ خدمت را با همکاری سازمان فاوا‌ ( سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان) ، معاونت برنامه ریزی ، معاونت اقتصادی و مالی در قالب یک کار گروهی برنامه ریزی و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

او ادامه داد : در این خدمات سعی شد مراجعات غیرضروری به شهرداری ها و وقت و انرژی که شهروندان در ساختار های دیوان سالاری و بروکراسی اداری طی می کنند را مدیریت کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بیان کرد: شهروندان می توانند در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته با ورود به سامانه my.isfahan.ir که ذیل این سامانه برنامه اصفهان نما طراحی شده ۲۶ خدمت را در مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان از جمله: گواهی استعلام، گواهی بانک و حفاری را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

حسینی نیا افزود : در سه منطقه شش،هفت و دوازده نیز به صورت آزمایشی ۸ خدمت دیگر را در حال تست هستیم . تا خدماتی مانند صدور پروانه تا پایان دستور تهیه نقشه، سفت کاری و گواهی پایان کار (از صفر تا صددرصد) را شهروندان بتوانند بدون مراجعه به شهرداری ها دریافت کنند.

او اظهار داشت: رویکرد فناورانه در واگذاری خدمات حوزه شهرسازی شهر هوشمند بر بستر فناوری اطلاعات بوده است. با راه اندازی این سامانه شهروندان به هیچ عنوان و در هیچ مرحله ای نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری و دفاتر پیشخوان را نخواهند داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت : این رویکرد به گونه ای است که شکل و نحوه خدمات از حالت سنتی به صورت کاملا هوشمند و با ساده ترین شکل ممکن و بدون واسطه در اختیار شهروندان قرار می گیرد. با اجرای این طرح با کاهش چشمگیر رفت و آمد در سطح شهر و شفاف سازی بیشتر امور مواجه خواهیم بود

حسینی نیا در خصوص سهولت استفاده از این سامانه برای شهروندان عنوان کرد : برای این مهم که شهروندان بتوانند به سهولت از ایده شهر با چند کلیک استفاده کنند سعی شده روش کار بسیار ساده باشد . وقتی کاربر وارد سامانه می شود در ابتدا سامانه ، مشخصات کاربر را دریافت می کند و بلافاصله شناسه و کلمه عبور به کاربر پیام داده می شود به استناد شناسه و کلمه عبور کاربر می تواند وارد گام های مختلفی از سامانه شود تا خدمات مورد نظر را دریافت کند.

او در مورد امنیت سامانه اصفهان نما گفت : وقتی در حوزه IT صحبت می کنیم شرکت طرف قرارداد در حوزه امنیتی و سایبری تمهیدات لازم را در نظر خواهد گرفت. از طرفی سامانه ها و سیستم های که مباحث امنیتی را دنبال می کنند در این حوزه با همکاری سازمان فاوا تلاش کرده اند که نفوذ به این سیستم را به حداقل برسانند. البته که بحث هک و مسائل امنیتی ساری و جاری است اما باتوجه به توانی که در این بخش در حوزه تخصصی و در کشور ایران وجود دارد بعید می دانم که نفوذ و هک کردن سایت به راحتی باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت : اگر کاربران در زمان استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه شدند در فاز اول برای رفع اشکالات سامانه ۱۳۷ را داریم که کاربر می تواند مشکلات را در این سامانه پیگیری کند.

حسینی نیا افزود : در گام های بعدی خطوط آزادی را در سامانه تعریف کردیم که اگر مشکل کاربر از طریق سامانه ۱۳۷ قابل بررسی نبود از طریق خطوط آزاد مستقیم به راهبران وصل شوند و مشکلاتشان را مطرح کنند‌


او در پایان اضافه کرد : در ۸ خدمتی که به صورت آموزشی در دستور کار داریم بنا شده است که در مراحل اولیه ۱۰ راهبر سیستم را تعریف کنیم تا شهروندان بتوانند به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته از طریق پیغام گیر به صورت پیام و پیامک مشکل خود را به راهبر باکس کنند تا راهبر ضمن ملاحظه پیام کاربر پاسخ او را از طریق باکس به باکس در اختیار او قرار دهد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.