سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنید

از مردم خواسته شده است با حضور مسئولانه در طبیعت، از بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، با توجه به اینکه ۹۵ درصد از حریق‌ در عرصه‌های طبیعی به علت سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی گردشگران و بهره برداران رخ می‌دهد، لزوم مشارکت و همراهی مردم برای پیشگیری و اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع حیاتی است. از این رو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری طی اطلاعیه‌ای از مردم خواست با حضور مسئولانه در طبیعت، از بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنند.

در این اطلاعیه آمده است؛
همزمان با گرم‌شدن هوا که منجر به خشک شدن علوفه‌های یک‌ساله می‌شود، احتمال حریق‌های گسترده در سطح جنگل ها و مراتع استان افزایش می‌یابد به نحوی که کوچکترین جرقه و آتش با سرعت زیادی گسترش پیدا کرده و سطح وسیعی از عرصه‌های منابع‌طبیعی دچار آتش‌سوزی می‌شود که متأسفانه ضمن از دست‌رفتن پوشش گیاهی و تهدیدی برای حیات وحش و موجودات زنده، خسارت‌های مالی و جانی بسیاری وارد می شود.
لذا از کلیه هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم با حضور مسئولانه خود در طبیعت حتی‌الامکان از روشن کردن آتش اجتناب نموده و در صورت نیاز ضروری به روشن نمودن آتش در جنگل‌ها و مراتع، قبلاً اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کرده و پس از رفع نیاز، آتش را کاملاً خاموش نمایند.
از ریختن کاغذ، زباله، ته سیگار و مواد زاید همچون شیشه، بطری و اجسام دیگر در سطح مراتع و جنگل ها خودداری شود. و کشاورزان نیز قبل از آتش زدن مازاد محصولات کشاورزی در زمین‌های مجاور مرتع و جنگل، به نزدیک‌ترین واحد منابع طبیعی اطلاع دهند.
تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را در اسرع وقت به شماره ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ تلفن رایگان و شبانه روزی امداد و نجات جنگل و مرتع گزارش نمایید.

براین باوریم که تنها با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت، شاهد جلوگیری از حریق و حفظ سرمایه‌های سبز کشورمان خواهیم بود.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.