سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبران خسارت سیل به عشایر خراسان رضوی

با توجه به بارش های شدید در خراسان رضوی و ایجاد خساراتی به زندگی عشایری، مدیریت بحران ۲۷ میلیارد ریال برای جبران به این خسارات اختصاص داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نبوی فرد مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با توجه به بارش‌های شدید و جاری شدن سیل در مناطق عشایری خساراتی به زیرساخت‌های این مناطق اعم از ابنیه فنی و راه‌های عشایری در برخی از شهرستان‌های عشایر نشین خراسان رضوی وارد شد.

او افزود: این مبلغ از محل اعتبارات مدیریت بحران یعنی خشکسالی و حوادث در قالب اسناد اعتباری سه ساله با سررسید ۱۴۰۱ برای مرمت خسارات وارد شده اختصاص یافته است.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی ادامه داد: با تخصیص اعتبار مذکور به خسارات وارده در نظر است تا حداکثر قبل از شروع کوچ عشایر به سمت مناطق قشلاقی در پاییز امسال برای مرمت ۵۲ مورد بناهای فنی و ۴۴۰ کیلومتر از راه‌های عشایری اقدام شود.

نبوی فرد بیان کرد: تخریب راه‌های عشایری در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، خواف، بردسکن، سرخس و نیشابور اتفاق افتاده است و چهار هزار و ۳۵۸ خانوار عشایر از مرمت و اصلاح این راه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 او تشریح کرد: جمعیت عشایر خراسان رضوی ۳۵ هزار نفر است که در قالب هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی شامل ۳۵ طایفه کوچ‌رو زندگی می‌کنند. این تعداد معادل ۵۱ صدم درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند، اما ۹۰۰ هزار راس دام آن‌ها معادل ۱۵ درصد از کل دام‌های این استان است.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی تاکید کرد: عشایر خراسانی با تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۷ هزار تن فراورده دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و ۴۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش به سزایی در اقتصاد خراسان رضوی ایفا می‌کنند.

شمار دانش‌آموزان عشایر خراسان رضوی نیز پنج هزار و ۹۶۸ نوجوان و جوان است که در ۱۹۴ باب مدرسه ویژه عشایری این استان تحصیل می‌کنند.
 
انتهای پیام//ا.د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.