سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۸ هزار هکتار از اراضی نهبندان

تا کنون در ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است.

مالکی رییس جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: سطح آلوده به ملخ صحرایی در این شهرستان ۴۰ هزار هکتار است که تا کنون در قالب ۶ اکیپ حدود ۱۸ هزار هکتار از این ارضی شناسایی و در آن مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است.

او افزود: در بهترین شرایط می‌توان ۳۵ تا ۴۰ درصد از کانون‌های آلوده به ملخ صحرایی را شناسایی کرد که با توجه به نظر کارشناسان در این شهرستان بالای ۶۰ درصد مبارزه انجام شده است.

مالکی با اشاره به ورود ملخ‌های صحرایی از منطقه زابل استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: ملخ‌های صحرایی که به نخیلات این شهرستان ورود پیدا کرده اند از منطقه چاه خرمای زابل وارد این شهرستان شده اند.

رییس جهاد کشاوری شهرستان نهبندان اظهار کرد: حدود ۱۰ روز است که جهاد کشاوری شهرستان از سمت زابل برای شناسایی و مبارزه با ملخ صحرایی وارد عمل شده اند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در منطقه زابل نیز اقدامات جهت مبارزه با ملخ صحرایی انجام می‌شود، اما شناسایی ملخ در این سطح گسترده کار دشواری است و نمی‌توان گفت که کم کاری از جانب آن‌ها بوده است.

او با بیان اینکه نگرانی حادی در این قضیه وجود ندارد، ادامه داد: مردم باید مراقب باشند تا به محض مشاهده کانون‌های ملخ صحرایی آن را به جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

مالکی عنوان کرد: به دلیل نبود امکانات کافی سم رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا کار مبارزه را در مزارع کشاورزی خود انجام دهند.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان ادامه داد: با توجه به بحث مسمومیت‌ها باید مواظب بود تا هیچ گونه چرای مرتعی در مناطق سم پاشی شده انجام نشود.

اولین کانون ملخ صحرای در شهرستان نهبندان در چهار فرسخ بود که اردیبهشت ماه به این منطقه ورود پیدا کردند.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.