یوسفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از شناسایی ۵۰ هزار هکتار سطح آلوده به ملخ صحرایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یوسفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال در کل استان ۵۰ هزار هکتار سطح آلوده به ملخ صحرایی شناسایی شده است و پیش بینی می‌شود در ۲۵ هزار هکتار از این اراضی مبارزه و سم پاشی انجام شود.

او افزود: تاکنون در شهرستان‌های نهبندان ۱۷ هزار و ۲۸۳ هکتار، سربیشه هزار و ۸۷۰ هکتار، زیرکوه هزار و ۱۱۰ هکتار و درمیان ۲۷۰ هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است.

یوسفی با اشاره به ادامه درگیری استان با ریزش ملخ صحرایی درسال‌های آینده و لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه، تصریح کرد: پیش بینی فرودگاه خاکی برای انجام عملیات سم پاشی هوایی انجام شده و قرار است چند نقطه برای ایجاد فرودگاه انتخاب شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مبارزه با این نوع ملخ از سال ۹۸ با توجه به هشدار فائو و سازمان حفظ نباتات کشور در استان کلید خورده است، تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص این نوع ملخ بهترین روش مبارزه با ملخ صحرایی روش مبارزه شیمیایی است.


بیشتر بخوانید:  آغاز مرحله دوم مبارزه با پوره‌های ملخ صحرایی در سربیشه


او با بیان اینکه ملخ صحرایی از هر نوع گیاهی تغذیه می‌کند و می‌تواند روزانه تا ۲۰۰ کیلومتر پرواز کند،گفت: ۵۷ کشور در دنیا همه ساله مورد تهاجم ملخ قرار می‌گیرندکه ایران نیز از جمله کشور‌های مورد تهاجم ملخ صحرایی است. 

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.