سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلالی: برای تربیت مربیان ایرانی هیچ کاری نکرده ایم/ مجبور هستیم به خارجی‌ها غرامت بدهیم

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر گفت: طی ٢٠ سال اخیر برای تربیت مربی ایرانی هیچ کاری نکرده ایم و حالا غرامت‌های سنگینی به خارجی‌ها می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در خصوص شرایط این روز‌های تیمش اظهار داشت: اولین تست کرونا را اول خرداد انجام دادیم و تست برخی از نفرات مثبت شد. فردای آن روز سی تی اسکن ریه از بچه‌های تیم گرفتیم. علائمی نداشتند و همه آن‌ها خوب بودند. سپس جلسه‌ای با خلیلیان در فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار کردیم و نحوه تست گیری بچه‌ها را به او توضیح دادیم. او به ما پیشنهاد داد که یک تست مجدد از بچه‌ها بگیریم. این بار جواب تست بازیکنان منفی شد. اجازه گرفتیم که به صورت تیمی تمرین کنیم، اما در این فاصله ۱۰ روزه شرایط قرنطینه را رعایت کردیم و هیچ تمرینی انجام ندادیم.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان درباره شرایط بدنی بازیکنان تیمش تصریح کرد: این دوران به گونه‌ای نبود که بازیکنان فقط استراحت کنند. آن‌ها زیر نظر باشگاه قرار داشتند. البته فاصله بین تمرینات زیاد شد. قرار بود ۷ فروردین بازی‌ها آغاز شود، اما تا همین الان شروع رقابت‌ها به تاخیر افتاد. حالا می‌توانیم بگوییم که بدن بچه‌ها فرسوده شده است. همین موضوع می‌تواند احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان را افزایش دهد. از نظر من شرایط فعلی بچه‌ها بد نیست، اما از نظر کار با توپ و شرایط تیمی خیلی نزول کرده‌ایم.

او درباره موضوع بی توجهی به مربیان داخلی گفت: در این بیست سال پروژه‌ای به وجود آمد تا با آن مربیان داخلی را بکوبند. در این زمینه حتی مدیران فوتبالی ما هم مقصر بودند. برای مدیریت در فوتبال باید به چرخه تولید مربی کمک کنیم. به جای اینکه سرمایه گذاری بکنیم مربیان را از دست دادیم. پول‌های زیادی به مربیان خارجی دادیم و یک ریال هم برای مربیان داخلی خرج نکردیم. ۵ سال پیش با فدراسیون فوتبال فرانسه مذاکره کردم و قرار شد ١٠٠ مربی ایرانی را به این کشور ببریم. این کار را می‌خواستیم در زمان کفاشیان انجام بدهیم. آکادمی که چنین قراری با آن‌ها گذاشته بودیم بهترین آکادمی تربیت مربی در دنیا بود.

او ادامه داد: برای این کار تنها به ۵۰۰ یورو نیاز داشتیم. پیش هر کسی که در این کشور صاحب منصب و مال بود رفتم، اما هیچکس کمکی نکرد. حالا هم میلیون‌ها یورو غرامت می‌دهیم و مربیان خارجی هم هیچ کمکی به فوتبال ایران نمی‌کنند. حرف من این است که این موضوع از من گذشته، اما اگر حالا به مربیان جوان توجه نکنیم تا ۵۰ سال آینده هم باید غرامت بپردازیم و هیچ چیزی در دستان خود نخواهیم داشت. بهتر است روی مربیان ایرانی سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم طی ۱۰ سال آینده ۱۰ مربی خوب داشته باشیم. همین حالا هم برای انتخاب یک مربی در تیم نوجوانان به مشکل می‌خوریم.

جلالی درباره رقابت تیم‌های پایین جدولی گفت: برای بقای گل‌گهر در لیگ امیدوار هستیم. از ۶ بازی اخیر ۱۲ امتیاز کسب کرده ایم. الان هم تلاش می‌کنیم که به شرایط خوبی برسیم.

سرمربی گل‌گهر سیرجان درباره پیشنهاد برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ به صورت متمرکز در یک شهر گفت: پیشنهاد دادم که تمامی ٩ هفته باقی مانده در تهران برگزار شود. ورزشگاه‌های تهران امکانات خوبی دارند. اکثر تیم‌ها و حدود ۶۵ درصد بازیکنان در تهران زندگی می‌کنند. این موضوع از نظر مالی هم می‌تواند به صلاح همه تیم‌ها باشد. قرار هم نیست که همه تیم‌ها در ورزشگاه آزادی بازی کنند. پس تفاوت آنچنانی نخواهد داشت و می‌شود بازی تیم مثل گل گهر را در شریعتی کرج برگزار کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.