سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۲ هزار تن ماهی در قفس در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است

استاندار بوشهر گفت: پرورش جلبک و آرتمیا از برنامه‌های تدوینی استان در عرصه دریا است و در این راستا تولید ۲ هزار تن ماهی در قفس در اولویت برنامه‌های استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست نقش مراکز آموزش عالی در جهش تولید استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ساحل و دریای استان بوشهر در بخش‌های اقتصادی و تولیدی گفت: پرورش جلبک و آرتمیا از برنامه‌های تدوینی استان در عرصه دریا است و در این راستا تولید ۲ هزار تن ماهی در قفس در اولویت برنامه‌های استان است.

او ادامه داد: پرورش آرتمیا و جلبک در دریا یکی از طرح‌‌های مهم استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک تولید جلبک در استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد عنوان کرد: جهاد دانشگاهی باید تولید بچه ماهی سی‌باس را مورد توجه قرار دهد و بر اساس برنامه تعیین شده آن را اجرایی کند.

گراوند پرورش آرتمیا وجلبک‌های دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و گفت: باید خروجی شهرک شیلاتی دلوار به پرورش آرتمیا و جلبک‌های دریایی هدایت شود.

او حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مورد تأکید قرارداد و افزود: استان بوشهر در عرصه شرکت دانش بنیان و مرکز رشد از ظرفیت بالایی برخوردار است که این حوزه‌ها موردحمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر جهش تولید با همکاری مراکز آموزش عالی امری مهم و ضروری دانست و بیان کرد: در جهش تولید باید توجه ویژه‌ای به طرح‌های علمی و پژوهشی شود که در این عرصه دانشگاه‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

گراوند با تأکید بر هدایت اعتبارات فناوری به بخش تولید عنوان کرد: کمک به تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان موردتوجه قرار دارد و در این زمینه باید از ظرفیت‌های ملی هم استفاده شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.