سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نادری در تذکر شفاهی:

مذاکره با قاتل حاج‌قاسم سلیمانی چیزی جز شرم نخواهد بود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مذاکره با قاتل حاج‌قاسم سلیمانی برای شما چیزی جز شرم ابدی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد نادری، نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی خود گفت: آنچه امروز در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد، یک جنبش اجتماعی اعتراضی تمام عیار است که زمینه اجتماعی و تاریخی خاص خود را دارد و البته اتفاقی ناگهانی نیست.

او افزود: اگر چه قتل فجیع یک سیاه‌پوست به دست پلیس سفیدپوستی که با خونسردی زانوی خود را به مدت ۸ دقیقه در گلوی کم‌جان وی می‌فشارد و به قتل مظلومانه وی منجر می‌شود و این اتفاق باعث تحریک احساسات عمومی جامعه شده و یک خیزش همه‌جانبه را سبب می‌شود، اما باید ریشه این اتفاق را در یک ناعدالتی سیستماتیک در ایالات متحده آمریکا جست‌وجو کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انباشت سرکوب‌ها و تحقیر‌ها در کنار نژادپرستی آشکار در طول دهه‌ها منجر به شکل‌گیری پتانسیل اعتراضی عظیمی در ایالات متحده آمریکا شده است که هر لحظه منتظر جرقه‌ای بود تا این انبار باروت به آتش کشیده شود و قتل جورج‌فلوید فرصتی برای فوران خشم عمومی و احساسات سرخورده توده‌های تحت فشار آمریکایی فراهم آورد.

نادری ادامه داد: ایالات متحده آمریکا که سال‌هاست سعی دارد، نظام ارزشی خود را از طریق استعمارگری و سلطه بر ملت‌های مظلوم از راه جنگ و کشتار و خونریزی فرافکنی کند اکنون رسوا ترین شرایط تاریخی خود به سر می‌برند از سویی ارزش‌های ادعایی همچون حقوق بشر با قتل این مرد میانسال سیاه‌پوست در جلوی چشمان مردمان بهت‌زده و البته دوربین‌های آن‌ها به طور جدی زیر سؤال رفته و از سویی سرکوب و خشونت تمام عیار و تظاهرات مردمان معترض به این عمل و بازنمایی آن در رسانه‌های دنیا ماهیت دروغین ادعا‌های آنان را بیش از پیش آشکار کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برخی از ساده‌دلان داخلی این روز‌ها همنوا با رئیس‌جمهور آمریکا از مذاکره سخن می‌گویند و با گفتن آن هم چنان هیجان‌زده می‌شوند که گویی تجربه خسارت‌بار برجام را ندیده‌اند و ماجرای غم انگیز فرودگاه بغداد را به یاد ندارند.

او افزود: از این تریبون به آن‌ها می‌گویم؛ مذاکره با قاتل حاج‌قاسم سلیمانی برای شما چیزی جز شرم ابدی و لکه ننگی بر کارنامه سیاه‌تان نخواهد بود و ملت ایران و ما نمایندگان نیز به شما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.