سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت غیرقانونی ۲۳ هزار باغ ویلا در حریم مشهد

مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد گفت: ۲۳ هزار باغ ویلا در پهنه ۸۶ هزار هکتاری حریم این کلانشهر وجود دارد که اغلب به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کامران وثوق رضوی مشهدی مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد گفت: براساس بررسی تصاویر هوایی از حریم مشهد ۲۳ هزار باغ ویلا در پهنه ۸۶ هزار هکتاری حریم این کلانشهر وجود دارد که اغلب به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند. 
 
او افزود: این تعداد در سال قبل بیش از ۲۵ هزار باغ ویلا بود که با اقدامات قانونی شهرداری و دیگر نهاد‌های نظارتی در حوزه ساخت و ساز، پس از تخریب برخی از آنها، شمار باغ ویلا‌های فاقد مجوز در این پهنه به ۲۳ هزار واحد رسید.

 مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد ادامه داد: در طرح جامع حریم مشهد مصوب سال ۹۶ محدوده حریم این شهر به ۸۶ هزار هکتار افزایش یافت و پیگیری عمده شهرداری برای سروسامان دادن به ساخت وساز‌های فاقد مجوزی است که در سال‌های اخیر در این محدوده انجام شده است.

وثوق رضوی بیان کرد: در حال حاضر در این محدوده ۱۳۸ کد آبادی وجود دارد، اما این تعداد براساس آخرین به روزرسانی روستا‌های دارای سکونت و کد دهیاری، ۱۲۶ مورد است.

 

ساخت و سازهای غیرقانونی به دنبال نیاز مردم به تفرجگاه ها ایجاد شده

 
او به ارزانی زمین در محدوده حریم مشهد اشاره و تصریح کرد: مشکلات ناشی از افزایش جمعیت، رواج پدیده آپارتمان نشینی و نیاز مردم به تفرجگاه‌ها به ساخت و ساز باغ ویلا در حریم مشهد دامن زده است.

مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد تاکید کرد: بر اساس بررسی تصاویر هوایی حدود هزار و ۵۰۰ باغ ویلا در حریم مشهد دارای استخر است که به صورت غیرمجاز ساخته شده است.

وثوق رضوی اظهار کرد: بیشتر باغ ویلا‌های غیرمجاز به شبکه آب شرب روستایی متصل نیستند و آب مورد استفاده در استخر‌های آن‌ها از طریق تانکر و با هزینه شخصی مالکان تامین می‌شود، تامین اینگونه منابع آب نیز به صورت مجاز و غیرمجاز است و آب استخر‌ها نیز از روان آب‌های دائمی و موقت اطراف تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید:  قلع و قمع بیش از ۱۴۰ باغ ویلا در اطراف مشهد

او افزود: آبیاری باغات اینگونه باغ ویلا‌ها با آب اندک و متناوب انجام می‌شود لذا درختان آن‌ها ضعیف شده و میزبان آفات مختلف است و به خطری برای باغداری صنعتی مناطق روستایی و کانون انتقال آفات در این بخش تبدیل شده‌اند.

مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد ادامه داد: شهروندان باید هرگونه خرید و فروش ملک و ویلا حتی املاک دارای سند را پس از گذراندن مراحل قانونی و اخذ تاییدیه‌های جهاد کشاورزی و نهاد‌های ذیربط انجام دهند.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.