سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل فجر انرژی خلیج فارس خبر داد؛

جلوگیری از خروج بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارز با تکیه بر توان داخلی

از خروج بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارز از کشور با تکیه بر توان داخلی در شرکت فجر انرژی خلیج فارس جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعلی زال خانی مدیرعامل فجر انرژی خلیج فارس گفت: این شرکت با تکیه بر توان داخلی توانست برای جلوگیری از خروج ارز از کشور نقش داشته و از خروج بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

او با بیان اینکه این شرکت یکی از مجموعه‌های مهم در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به شمار می‌رود، گفت: وظیفه ما تامین انرژی برق در منطقه ذکر شده است و توانستیم محصولات را بیشتر از برنامه مصوب شده در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

او با اشاره به این نکته که شرکت فجر انرژی خلیج فارس در زمینه ارایه سرویس‌های حیاتی صنایع و شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی نیز فعال است، افزود: پارسال موفق شدیم بیش از ۶ میلیون متر مکعب آب سرویس، بهداشتی و آتش نشانی تولید نماییم، همچنین نزدیک به ۶ میلیون مگاوات برق به مشتریان ارائه شود.

زال خانی بیان کرد: تولید بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب ازت در بخش تفکیک هوا، تولید بیش از ۵ میلیون تن بخار و همچنین ۱۴ میلیون متر مکعب آب خالص از دیگر تولیدات ما در سال ۹۸ بوده است که این اقدامات با کمک نیرو‌های متعد و سخت کوش انجام شده و همچنین سقف تولید مداوم که پیش‌تر ۸۰۰ روز بوده به یکهزار و ۶ روز ارتقا یابد که در نوع خود در دنیا با اهمیت است و برای صنایع پیچیده جذاب است.

مدیرعامل فجر انرژی خلیج فارس اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب خام و برق از دستاورد‌های فجر در سال ۹۸ بوده که توانستیم با روش یازیافت آب بیشتر از ۶۰۰ هزار متر مکعب نگهداشت آب داشته باشیم.

او افزود: تولید یک روتور کامل کمپرسور دور بالا برای واحد تفکیک هوا با هدف فراوری اکسیژن و نیتروژن و همچنین بازسازی و تعمیر یکی از کلید‌های برق فشار قوی ۱۳۲ کیلووت از نوع سوییچ‌های گازی انجام شد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.