سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کار‌هایی که نباید جلوی کودکان انجام داد

کودکان به شدت باهوش هستند و رفتار بد یا خوب را سریعا یادگرفته و این رفتارها را در مقابل افرادی که با آنها احساس راحتی می کنند، انجام می دهند.

مریم عبداللهی روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کار‌هایی که نباید جلوی فرزندان انجام داد، گفت: خانواده‌ یکی از ارکان اصلی ساخت شخصیت کودک است، بنابراین والدین باید توجه داشته باشند که در مقابل کودک از رفتار‌های بد، ناپسند و غیر اخلاقی از جمله دعوا و جدل پرهیز کنند.

او افزود: به کار بردن الفاظ زشت و رکیک جلوی کودک می‌تواند بر روی سلامت روح و روان کودک تاثیر منفی گذاشته و او را به سمت یک شخصیت دوگانه در محیط مهدکودک پیش ببرد، والدین باید از هرگونه رفتار کلامی مثل بی ‌احترامی به دیگران و داد زدن خودداری کنند و از تنش و درگیری با اطرافیان علی الخصوص دوستان و آشنایان به دور باشند.
بیشتر بخوانید

عبداللهی الگویی که خانواده‌ها برای قدردانی نکردن از دیگران را جلوی پای کودکان می گذارند را  یک کار اشتباه خواند و گفت: گاهی اوقات برخی والدین در مقابل محبتی که دیگران به آن‌ها انجام می‌دهند قدردانی نمی‌کنند، کودکان نیز آن رفتار را رصد و از آن الگو برداری می کند و اگر در چنین شرایطی قرار گیرند احساس می کنند محبت دیگران برای آنها یک نوع وظیفه است.

این روانشناس عدم ابراز علاقه به درس و مطالعه در کودکان را یک امر پر مخاطره دانست و گفت: برخی والدین به دلیل ترس خودشان از مطالعه و ادامه تحصیل نسبت به تحصیل کودکان خود بی اهمیت هستند و همین امر به تحصیل کودک لطمه وارد می‌کند در حالیکه علم‌اندوزی و کسب دانش در آینده کودکان تاثیرگذار است.

 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.